Vanwege aanstormende gezinsuitbreiding was deze winter besteed aan een fikste verbouwing thuis. De Coppelia moest het doen met 0 uren TLC.
Vrijdag 26 maart zou ze te water gaan en woensdag er voor denk ik; shiiiit, er moet nog antifouling op! Dus snel vrij genomen, mooi weer er bij, auto vol met zeilen en zooi. Boot ingesopt met AF, grootzeil op de giek en niet veel tijd voor meer. Groen en havenloos ligt ze er bij. Ik heb de huik niet mee en mis een zeilbandje; de weerapp geeft windstilte en stralende zon en tja, morgen zou ik er toch om 6:00 staan; ik ben de eerste die te water gaat op de hijsdag. Dus ik laat de boel de boel en ga naar huis.
Ik ben nog geen kwartier thuis, of er breken vliezen en 5 uur later zijn aale gedavchten aan de boot verdrongen door een mooie dochter. Na een week kom ik van de wolk en herinner me de staat waarin de boot verkeerd. Pa lief gaat voor me naar Lelystad om het zeil aan de giek te binden en de huik te plaatsen.
Gisteravond was de eerste Woensdagavondwedstrijd, dus vorige week maar een afspraak gemaakt om afgelopen maandag te plonzen. Direct met de mastenkraan de windmeter er af laten halen; die krijg ik er in mijn klimtuigje niet heel van af.
De rotor is vastgeslagen. Om de lagers te vervangen moet je de gelijmde behuizing "kraken" en openpriegelen. Als de behuizing uit elkaar is, is wel duidelijk waarom het ding het niet meer deed!