Bij de installatie van mijn LiFepo4 accus's kocht ik een lader van EV-power. Die word geleverd met een IEC netsnoer en aan de uitgang twee speelgoed accuklemmetjes.
Het apparaat is een geribte aluminium behuizing met rubberen apparaatvoetjes. Geem montagelippen of iets dergelijks.
Tot nu toe was de laaddoctrine op de coppelia als volgt; 3m verlengsnoertje bij de kaartentafel inpluggen, bank bij de mast waar de accu's staan open, lader aansluiten en laden.
Dat klinkt heel omslachtig, maar zo heel vaak laadt ik niet. een keer of 3-4 per seizoen. In de zomervakantie misschien een keer extra.
Een poos terug dacht ik dit aan te pakken. Ik kocht een losse steker en een aluminium z-profiel, met de intentie de lader permanent te monteren en het verlengsnoer netjes en permanent weg te werken.
Op een zekere mooie klus-woensdag nam ik de boel mee. Maar andere klussen liepen uit en de crew kwam al aan boord, dus werd de klus uitgesteld.
Na het na-biertje op de club stapte ik in de auto en ergens tussen Lelystad en Dronten achter mij een oorverdovend lawaai op de weg. Blijkbaar had ik met uitpakken het aluprofiel even tegen de roofrack op het dak gelegd.
Gisteren naar de Hornbach, nieuw profiel halen. Zo goed als ze gesorteerd waren, geen z-profiel. Dus kocht ik een j-profiel. Dat zou de montage spannend maken, maar de schroeven daarbij volledig uit het zicht werken.
Omdat de dekseltje wat groter zijn dan de geribte behuizing "klikt" de lader in de strakke passing en is verdere borging niet nodig!