Bas van Dijk schreef :
Bedankt weer voor alle tips.
Er is inmiddels een afspraak met een beta-marine monteur, volgende week donderdag. Dit weekend ga ik zelf nog even proberen. Iig kleppen stellen.
Luchtfilter is net verniewd dus dat zal het ook niet zijn.
Gisteren voor ik weg ging nog 1 keertje geprobeerd en toen leek hij iets te willen doen, dat is weer volkomen nieuw. Dan twijfel ik toch weer over lucht.
Kan het gaan probleem met de verstuivers zijn? Ook wel vreemd twee tegelijk natuurlijk.
Rook uit de uitlaat: Ja, toen ik begon met starten nadat hij lang had stil gestaan kwam er rook uit. Nu weet ik niet eigenlijk, zal nog eens kijken.
Ik begin te vermoeden dat er 2 of meerdere problemen waren/zijn, waarvan nu mogelijk een is opgelost.
Zo moeilijk kan het volgens mij niet zijn.
Gewoon gestructueerd zaken nalopen en testen.
Klepspeling kun je al uitsluiten, ook bij veel te veel klepspeling zal de motor aanslaan, zal alleen geen max vermogen leveren. Te strak,...dan heb je lekkende kleppen maar dat zal zich geleidelijk hebben aangediend in de vorm van vermogens verlies, zal niet van het ene op het andere moment zijn.
3 componenten die gelden voor verbrandingsmotoren.
1.) lucht
2.) brandstof
3.) ontbranding
Lucht,...filter eraf motor ronddraaien en hand voor de inlaat. Als het goed is trekt de vacuum je handpalm strak tegen de inlaat en heb je de afdrukken in je vel staan
brandstof...alles uitsluiten en een test reservoir rechtstreeks op je inspuitpomp zetten, zo hoog dat de brandstof vanzelf je pomp inloopt.
Als de motor aanslaat en blijft lopen weet je dat je de voorliggende componenten moet nakijken. Test reservoir aan je opvoerpomp om filters uit te sluiten etc etc
Werkt het niet op je inspuitpomp, dan verstuiver leidingen loshalen, motor dorostarten met je test reservoir nog aan de pomp on evt water in je galerij weg te pompen....
Ontbranding.
Ook hiervoor geldt dat dat niet van de ene dag op de ander komt.....