Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Inboard diesel start niet. Nog tips?

Inboard diesel start niet. Nog tips? 02 nov 2021 06:14 #1336924

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 20535
Heeftie een koudstart zoals volvo en daf?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: www.palingaak.nl/

ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 02 nov 2021 07:25 #1336935

Thijsnoort schreef :
Gezien de prijs van een “soortgelijke “ kop hoop ik dat de ouwe te reviseren valt.
Ik heb al,eens eerder de geschreven dat als je een motor voor langere tijd stil legt je moet zorgen dat hij in een stand staat waarbij de kleppen zoveel mogelijk gesloten zijn.
Dit gaat natuurlijk voor meer cilinders niet op.

Nee, dat is dan lastig.

De monteur zei voor de winter olie verversen (doe ik normaal) en dan een lang stuk gaan varen en warm wegzetten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 02 nov 2021 07:25 #1336936

Calidris schreef :
Heeftie een koudstart zoals volvo en daf?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Ik weet niet wat je bedoelt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 02 nov 2021 07:26 #1336939

  • swblom
  • swblom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 584
Er staat op dit moment een veiling van het Amerikaanse leger op Troostwijk. Daar zitten ook Kubota blokken en generatoren bij.
Boels heeft daar ook nog wat complete lichtmasten met een Kubota diesel die nu op een paar honderd euro staan.
Misschien interessant?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 02 nov 2021 07:36 #1336940

Ik snap die prijs bij Prinsen niet hoor.. Ze zeiden ook dat ze niet konden opzoeken welke kop er op moet.

Deze:

shop4trac.com/motoronderdelen/...BZG3pZoaAiCTEALw_wcB

lijkt er heel erg op... volgens mij is dat hem gewoon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 02 nov 2021 07:38 #1336942

swblom schreef :
Er staat op dit moment een veiling van het Amerikaanse leger op Troostwijk. Daar zitten ook Kubota blokken en generatoren bij.
Boels heeft daar ook nog wat complete lichtmasten met een Kubota diesel die nu op een paar honderd euro staan.
Misschien interessant?

Troostwijk in Antwerpen?

Dat is zeker interessant, bedankt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 02 nov 2021 07:56 #1336949

swblom schreef :
Er staat op dit moment een veiling van het Amerikaanse leger op Troostwijk. Daar zitten ook Kubota blokken en generatoren bij.
Boels heeft daar ook nog wat complete lichtmasten met een Kubota diesel die nu op een paar honderd euro staan.
Misschien interessant?


www.troostwijkauctions.com/uk/...37315-33418-7668759/

idd met Kubota z482 motor... Dat is hem.

1250kg, wordt nog wel een klusje om op te halen en zo maar wel een heel interessante prijs natuurlijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 06 nov 2021 23:32 #1337980

Bas van Dijk schreef :
Thijsnoort schreef :
Gezien de prijs van een “soortgelijke “ kop hoop ik dat de ouwe te reviseren valt.
Ik heb al,eens eerder de geschreven dat als je een motor voor langere tijd stil legt je moet zorgen dat hij in een stand staat waarbij de kleppen zoveel mogelijk gesloten zijn.
Dit gaat natuurlijk voor meer cilinders niet op.

Nee, dat is dan lastig.

De monteur zei voor de winter olie verversen (doe ik normaal) en dan een lang stuk gaan varen en warm wegzetten.

dan moet de motor wel erg lekker warm zijn en de omgeving ook anders krijg je alsnog condens in je carter en kleppendeksel en in alle andere delen die sneller afkoelen.

Voor een één cilinder zou ik eerder olie verversen en water aftappen en dan zorgen dat de motor in de compressieslag staat, hierbij zijn beide kleppen gesloten en zou er dus geen roest tussen de klep en de zitting mogen ontstaan.
Laatst bewerkt: 06 nov 2021 23:34 door Thijsnoort.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 08 nov 2021 06:03 #1338219

Thijsnoort schreef :
Bas van Dijk schreef :
Thijsnoort schreef :
Gezien de prijs van een “soortgelijke “ kop hoop ik dat de ouwe te reviseren valt.
Ik heb al,eens eerder de geschreven dat als je een motor voor langere tijd stil legt je moet zorgen dat hij in een stand staat waarbij de kleppen zoveel mogelijk gesloten zijn.
Dit gaat natuurlijk voor meer cilinders niet op.

Nee, dat is dan lastig.

De monteur zei voor de winter olie verversen (doe ik normaal) en dan een lang stuk gaan varen en warm wegzetten.

dan moet de motor wel erg lekker warm zijn en de omgeving ook anders krijg je alsnog condens in je carter en kleppendeksel en in alle andere delen die sneller afkoelen.

Voor een één cilinder zou ik eerder olie verversen en water aftappen en dan zorgen dat de motor in de compressieslag staat, hierbij zijn beide kleppen gesloten en zou er dus geen roest tussen de klep en de zitting mogen ontstaan.

En voor een twee cilinder? :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 08 nov 2021 09:30 #1338275

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5954
Het is niet dat je die Kubota motor als geheel nodig gaat hebben, maar dit is een compleet blok met een hydrauilsche pomp en een generatorachtig om iets van 4x150W LED te laten werken.
Dat lijkt me ver beneden het nominaal vermogen dat zo'n blokje zou kunnen leveren.

Waarom verglazen die cilinders hier (aangenomen) niet (bijna 6000 uur) en als je met je bootmotor voornamelijk zachies draait wel? Iets met bereikte temperatuur?
Ik ga ervan uit dat deze lampen mogelijk dagen achtereen hebben gedraaid.

nieuwsgierig...
Laatst bewerkt: 08 nov 2021 09:30 door HPV.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 12 nov 2021 15:27 #1339452

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Nou, in je boot draait die motor 10 minuten lang en komt niet op temperatuur.
In die generator komt ie wel op temperatuur. Dat is geen kwestie van vermogensafname want zo'n motor heeft een thermostaat. Maar de motor moet wel lang genoeg draaien om op temperatuur te komen.
Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MB2A/50S)
Beenhakkervlet (zeilend) "Kikker" met Arona AD186
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 30 nov 2021 08:25 #1345701

Even een update: net contact gehad met het revisie bedrijf. Zoals sommige hier wel hadden zien aankomen: kop is niet meer te redden, zetel is teveel ingegrand.

Op zoek naar een alternatief dus...

Kale kop (zonder pakkingen, kleppen, veren, nokkenas, etc) kost bij Beta Marine 2562.92 exclusief BTW
Wat een bizarre prijs...
Een compleet nieuwe motor met keerkoppeling is 6500....

hoe is dat mogelijk zeg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 30 nov 2021 09:52 #1345753

Hoi Bas, Is de basis een Kubota Z482?
Dan zie onderstaande website:

shop4trac.com/motoronderdelen/...fYzn5yoaAqm7EALw_wcB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 30 nov 2021 09:59 #1345758

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4164
Voor wat het waard is, als penningmeester van een stichting die golfbaan exploiteert een Toro maaimachine gekocht.
Dat geldt als zeer degelijk amerikaans merk.
Die hebben ook allemaal Kubota Dieseltjes aan boord.
Laatst bewerkt: 30 nov 2021 09:59 door Waterblok.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 30 nov 2021 10:04 #1345760

I am Roaring schreef :
Hoi Bas, Is de basis een Kubota Z482?
Dan zie onderstaande website:

shop4trac.com/motoronderdelen/...fYzn5yoaAqm7EALw_wcB

Ja, had ik ook gevonden, ik heb ze al een mail gestuurd. Is geen origineele denk ik, ik weet niet hoe de kwaliteit daarvan is, maar het lijkt wel de juiste.

Bedankt!
Laatst bewerkt: 30 nov 2021 10:04 door Bas van Dijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 31 jan 2022 10:36 #1364479

Update: oude kop is door CF techniek in Krabbendijke gevlakt en voorzien van nieuwe zetels.
Gisteren gemonteerd en starte bij de eerste klap.
Zo goed heeft de motor eigenlijk nooit gestart zolang ik hem heb dus ik vermoed dat er toch al langer een probleem was.

Gelijk de beluchter hoger geplaatst.

Had wel nog een probleem met de koeling, motor heeft 15 min in de box liggen draaien (in werk) dat ging prima en temperatuur bleef keurig, maar toen ging ik een rondje varen en had ik na 3 minuten temperatuur alarm.

Zal wel iets sufs zijn zoals rommel in de aanzuigopening of zo. (hoop ik)

anyway, de motor loopt, daar ben ik heel blij mee.

Bedankt voor alle hulp.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 31 jan 2022 10:37 #1364480

BTW ik had deze besteld en leek op zich goed alleen was het gat voor de versuiver anders, deze leverancier wist het ook niet en kon ook een passende verstuivers leveren.

Dus met beide koppen en verstuivers naar CF en die zeiden 'minder werk om de oude kop op te lappen' dus vandaar.

Bas van Dijk schreef :
I am Roaring schreef :
Hoi Bas, Is de basis een Kubota Z482?
Dan zie onderstaande website:

shop4trac.com/motoronderdelen/...fYzn5yoaAqm7EALw_wcB

Ja, had ik ook gevonden, ik heb ze al een mail gestuurd. Is geen origineele denk ik, ik weet niet hoe de kwaliteit daarvan is, maar het lijkt wel de juiste.

Bedankt!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 31 jan 2022 18:04 #1364699

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2115
Bas van Dijk schreef :
startte bij de eerste klap.
Mooi! :)
Orange boats matter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Inboard diesel start niet. Nog tips? 31 jan 2022 18:27 #1364715

HPV schreef :
Het is niet dat je die Kubota motor als geheel nodig gaat hebben, maar dit is een compleet blok met een hydrauilsche pomp en een generatorachtig om iets van 4x150W LED te laten werken.
Dat lijkt me ver beneden het nominaal vermogen dat zo'n blokje zou kunnen leveren.

Waarom verglazen die cilinders hier (aangenomen) niet (bijna 6000 uur) en als je met je bootmotor voornamelijk zachies draait wel? Iets met bereikte temperatuur?
Ik ga ervan uit dat deze lampen mogelijk dagen achtereen hebben gedraaid.

nieuwsgierig...

Die lichtpalen zijn hybride. De lampen branden op een accupakket, en af en toe springt de generator aan om dat bij te laden. Dus dan wordt hij wel fors belast en dat voorkomt verglazen.
Ik kan twijfelen, dus ik kan denken, denk ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.187 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl