YELLOW BOAT schreef :
Ik weeet weliswaar niet hoe dat bij deze motor zit maar bij de MD5's van VP sit er in het thermostaatdeksel een vrij klein gaatje dat koelwater rechtstreeks doorlaat naar de uitlaat om ook bij gesloten thermostaat genoeg uitlaatkoeling te hebben.
Ij heb al eens gezien dat dat gaatje door corrosie een stuk groter was geworden en er dus minder koelwater overbleef voor de motor zelf.
Ik heb er toen een klein pijpje klem in geslagen nadat ik het gat krap op maat had geboord.
Een nieuw dekseltje was heelaas niet te krijgen.
Ad
Goede tip, want dit zou precies het fenomeen bij mij verklaren. Dit betreft namelijk ook een MD5 van VP.
Fer, dank voor de info. Dat risico durf ik niet aan. Tot nu toe, is iedere klus aan de motor altijd weer geeindigd in een motor met weer een ander probleem
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
. Lijkt wel alsof ik er maar beter af kan blijven en monteurs ook
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
(jij natuurlijk niet Fer...).
Er is ook wel wat positiefs te melden als resultaat van al het klussen: de nieuwe motorsteunen die ik meteen maar heb geplaatst, lijken echt voor vermindering van lawaai te hebben gezorgd.