redshift schreef :
Ben je niet huiverig om zo dicht langs die voetrail te lamineren? Ik zou die er denk ik toch even ("zei hij optimistisch") afschroeven als je kunt. In ieder geval goed opletten dat je daar een mooi sluitende en schuin lopende rand krijgt.
Mooie reparatie, keurig!!
De schade zit niet onder de voetrail gelukkig, ook het nieuwe laminaat hoefde niet tot de voetrail aangebracht te worden. daarbij, anders zou ik aan bakboord 7 meter interieur moeten wegslopen en daarna met hak en breekwerk de voetrail eraf moeten krullen. dat ding zit met 35 boutjes vast én gekit... dat ga je er nevernooit ''heel'' af krijgen.
Vervolg met stap 4:
Het repareren van mijn allereerste gelcoat met antislip reparatie... hopelijk heb ik genoeg youtube gekeken om dat goed voor elkaar te krijgen.
Eerst begonnen om de mal pas te maken. de mal moet namelijk exact passen en in het bestaande antislip ''klikken'' om de richting en de structuur exact het zelfde te maken.
het lastige is, is dat er precies bij deze scepterpot een scheiding zit tussen 2 antislip vakken. helaas kwam ik erachter dat het antislip tussen deze 2 vakken iets verloopt. (elke keer als ik de mal 1 ''klik'' richting de sceperpot schoof paste hij aan 1 kant steeds minder goed.)
Mooi waardeloos maargoed. Ter plaatse van de middenstreep dus de mal in tweeën geslepen en verder pas gemaakt om de reparatie in 2 delen uit te voeren.
Het bestaande antislip en de mal goed voorzien van lossingswax en (volgens tip vanuit Youtube) vervolgens nog 1 keertje de overgangsrand bewerkt met de dremel. dit zorgt voor een naadloze aansluiting van de lossingswax en de te repareren schade.
een flinke klodder gelcoat ertussen (ook eerst in al die nopjes smeren om luchtbellen te voorkomen) mal in de gelcoat duwen tot het netjes in het bestaande antislip klikt, 12,5 kg lood erop en.......
Compleet mislukt dus......
Toch een klein randje zichtbaar (1mm hoogteverschil) tussen oud en nieuw, blijkbaar was 12,5 kg niet voldoende om het helemaal goed aan te drukken....
Goed, dan ook nog maar even de + puntjes:
luchtbelvrij? jep.
antisliprichting? perfect!
kleurovergang? behoorlijk in de richting.
al beter dan de ''proffesionele'' reparatie van jaren geleden? echt wel!
Ik laat het nu maar eventjes zo, eerst de andere kant proberen, kijken of dat beter gaat met de leercurve van deze kant.