Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 24 uurs 2018

24 uurs 2018 12 aug 2018 10:16 #967852

Ik weet niet hoe ze het weer voor elkaar krijgen, die EZ-D positie.
Die in de lijst is een oude positie.

EZ-D ligt, volgens de meest recente RWS-lijst op www.vaarweginformatie.nl/fdd/main/infra/downloads op de positie 52N 45,500 5E 18,800

Daar ligt hij sinds zomer 2017...…

Wie waagt daar even een mailtje naar de organisatie aan?
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Laatst bewerkt: 12 aug 2018 10:17 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 12 aug 2018 10:24 #967856

Ook de Baden ligt niet op de plek die de kaart (en de 24uurslijst) aangeeft.

Die ligt al jaren 0,125 mijl (toch 250 meter) van de plek op de kaart..... Kennelijk gebruikt de 24uurs de kaart en niet de RWS-lijst voor de positie-bepaling.

Grote Baden is de kaart, kleine het RWS-waypoint:

Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 12 aug 2018 10:50 #967865

En ook de positie in de lijst van de EZ-C is een oude positie.Dit is de juiste, uit de RWS-file van 3 augustus 2018:

Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 12 aug 2018 11:02 #967869

En weer een: in de lijst staat de BS1-IN2, de scheidingskardinaal Inschot-Blauwe Slenk.

DIE BESTAAT NIET MEER..... het is nu de BS3 IN2 op een andere plaats.
Zie op de kaart de oude midden-boven, de nieuwe bij de rode pijl...…

Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Laatst bewerkt: 12 aug 2018 11:02 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 12 aug 2018 12:18 #967881

  • PieterV
  • PieterV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 122
Klopt. Die kon ik ook al niet vinden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 12 aug 2018 17:50 #967981

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Baasklusje schreef :

Wie waagt daar even een mailtje naar de organisatie aan?

De reden dat de rakken nog niet online staan volgens mij, zal wel volgen.
Je kan altijd een mailtje wagen, of niet, dan hebben die het niet weten mooi zo een halve mijl nadeel.

Wij gebruiken de plotter met de boeien met 24 uurs coordinaten erin en ipad met actuele en bijgewerkte posities, komt sowieso goed en je ziet ze vaak op tijd, zonder dat het een omweg kost.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 12 aug 2018 18:01 #967990

Het vinden van de boeien is het probleem niet, die liggen waar al die boten omkeren ;-)
Maar voor de afstandberekeningen is een juiste positie toch wel erg prettig.

Ik heb de organisatie gemaild met de 3 juiste posities en met de nieuwe naam van de IN-BS kardinaal.
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 12 aug 2018 18:04 #967994

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6731
Baasklusje schreef :

Ik heb de organisatie gemaild met de 3 juiste posities en met de nieuwe naam van de IN-BS kardinaal.

Toch wel een tikkie slordig van de 24 uurs organisatie, dit soort dingen moeten kloppen
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 12 aug 2018 18:15 #967998

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Baasklusje schreef :
Maar voor de afstandberekeningen is een juiste positie toch wel erg prettig.

Berekenen doen wij ook op de ipad, daar liggen ze al goed.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 12 aug 2018 18:40 #968010

boeiend schreef :
Baasklusje schreef :
Maar voor de afstandberekeningen is een juiste positie toch wel erg prettig.

Berekenen doen wij ook op de ipad, daar liggen ze al goed.

Het gaat erom dat de organisatie een en ander goed berekent..... mijn optelsom in RAK is ook wel goed, maar als de organisatie foute afstanden hanteert helpt dat niet.
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 12 aug 2018 19:15 #968028

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Ah op die fiets. Je kan er dan wel je voordeel mee doen, een rak pakken die als grotere afstand gerekend wordt, dan dat je gevaren hebt ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 12 aug 2018 20:00 #968035

Wat ik vreselijk jammer vind is dat ze (weer) linken naar het algemene ISAF Offshore Regulations document. Nu lijkt het alsof er vreselijk veel regeltjes zijn...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 09:00 #968109

  • Hajime
  • Hajime's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 55
Baasklusje schreef :
Ik weet niet hoe ze het weer voor elkaar krijgen, die EZ-D positie.
Die in de lijst is een oude positie.

EZ-D ligt, volgens de meest recente RWS-lijst op www.vaarweginformatie.nl/fdd/main/infra/downloads op de positie 52N 45,500 5E 18,800

Daar ligt hij sinds zomer 2017...…

Ik dacht: "Laat ik de juiste boeipositie van EZ-D zelf even bij RWS opzoeken"

Download bestand "Actuele vaarwegmarkering (drijvend)" van Vaarweginformatie.nl.
Zoek EZ-D op en vind deze info:

in graden en decimalen 52,70812222 5,33256111
in graden en minuten 52:42.4873 005:19.9537
maar dat is in de buurt van de KG boei.

Wat doe ik fout?

En trouwens: positie 52N 45,500 5E 18,800 ligt in de buurt van Sport-D.
Ben ik nou helemaal van het padje af?
Laatst bewerkt: 13 aug 2018 09:42 door Hajime. Reden: toevoeging
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 09:37 #968117

Hajime schreef :

Beste Jan,

Een korte vraag over Rak24: compenseert Rak de schijnbare wind voor stroming?
Ik zie dat niet terugkomen in de berekening tabellen.
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 09:48 #968119

  • Hajime
  • Hajime's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 55
Only Fools Rush in schreef :
Hajime schreef :
Een korte vraag over Rak24: compenseert Rak de schijnbare wind voor stroming?
Ik zie dat niet terugkomen in de berekening tabellen.

Nee, RAK compenseert niet voor schijnbare wind versus stroming.
Ware wind wordt omgezet naar bootsnelheid en dan wordt de stroming er "gewoon" bij opgeteld.
Alles in de rakrichting, dus ook niet dwarse stroming.
De stroming tabel moet waarden in de rakrichting (of tegenovergesteld) bevatten.
Laatst bewerkt: 13 aug 2018 09:50 door Hajime.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 10:16 #968128

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3538
boarderbas schreef :
Wat ik vreselijk jammer vind is dat ze (weer) linken naar het algemene ISAF Offshore Regulations document. Nu lijkt het alsof er vreselijk veel regeltjes zijn...

Zijn die er niet dan?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 10:42 #968132

Het cat3 document is 4 pagina`s . Nu moet je spitten wat wel en niet van toepassing is. Een onervaren lezer zou zelfs kunnen denken dat hij/zij aan alles moet voldoen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 10:57 #968136

@Jan, welke van de kolommen van RWS heb je gebruikt? L en M zijn wgs84.
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 12:47 #968178

  • Toekomst
  • Toekomst's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 883
boarderbas schreef :
Wat ik vreselijk jammer vind is dat ze (weer) linken naar het algemene ISAF Offshore Regulations document. Nu lijkt het alsof er vreselijk veel regeltjes zijn...


inderdaad een puntje want het schrikt mij al af om überhaupt grof te checken of ik enigszins in de buurt van compliance kom. Laat staan in detail.
een dag niet gezeild, is een dag niet geleefd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 13:23 #968189

  • ZZZ
  • ZZZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 492
Hajime schreef :
Baasklusje schreef :
Ik weet niet hoe ze het weer voor elkaar krijgen, die EZ-D positie.
Die in de lijst is een oude positie.

EZ-D ligt, volgens de meest recente RWS-lijst op www.vaarweginformatie.nl/fdd/main/infra/downloads op de positie 52N 45,500 5E 18,800

Daar ligt hij sinds zomer 2017...…

Ik dacht: "Laat ik de juiste boeipositie van EZ-D zelf even bij RWS opzoeken"

Download bestand "Actuele vaarwegmarkering (drijvend)" van Vaarweginformatie.nl.
Zoek EZ-D op en vind deze info:

in graden en decimalen 52,70812222 5,33256111
in graden en minuten 52:42.4873 005:19.9537
maar dat is in de buurt van de KG boei.

Wat doe ik fout?

En trouwens: positie 52N 45,500 5E 18,800 ligt in de buurt van Sport-D.
Ben ik nou helemaal van het padje af?


In de baan van de 75Mijls IJsselmeer lijk ik tegen een vergelijkbaar issue aan te lopen mbt verkeerde data voor boeienposities:
zeilersforum.nl/index.php/foru...eer?start=650#968167
75&30Mijls - www.75mijls.com - www.30mijls.com
200 myls 'SOLO' - www.200myls.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 13:25 #968191

Controleert de organisatie op elk detail in ISAF Cat. 3? In het boekje dat ik thuis ontving stond dat de organisatie mogelijk controleert op het aan boord hebben van een vlot, noodignalen, zwemvesten en lifelines. Dat laatste is dus alleen op hoofdlijnen.

Als ze op hoofdlijnen controleren lijkt me dat ok. Ik kan me niet voorstellen dat ze bijv. de lengte van je lifelines gaan meten of breeksterkte van de jackstays (2040kg).

Hoe voldoen jullie aan de details van de regels?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 13:30 #968195

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12154
Tuurlijk :whistle:

Soms zelfs extra handicaps door zware juspannen aan boord te laten ;)
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 17:13 #968261

Eerder in dit draadje las ik dat de sluizen van en naar Wad minder bediend zouden worden. De kranten vermelden dit wel (wellicht zodat ze de boeren kunnen dwingen minder te beregenen) echter stond ik zojuist bij de Lorentzsluizen en deze draaide voor twee scheepjes richting Wad en aansluitend voor 1 scheepje richting het IJsselmeer.

Deze sluiswachter wachtte dus niet met schutten tot de sluis vol is. De vraag is dan ook of er daadwerkelijk minder gesluisd wordt of dat dit alleen maar in de krant staat vermeld.
Greetingzzz van Petra
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 17:40 #968278

Duderovski schreef :
Hoe voldoen jullie aan de details van de regels?

Helemaal, op de plastic coating om de zeerelingdraden na.....

Keer of 6 controle gehad. Dat ging elke keer om:
- reddingsvesten
- lifelines
- vuurwerk (4 fakkels, 2 oranje rook, GEEN EEN die over de datum is!!)
- jackstays over het dek
- ogen in de kuip voor de lifelines.

Vorig jaar werd de buurman (Coppelia) gecontroleerd op handrelingen op het kajuitdak. Die hoeven dus niet van de ORC, maar de controleurs wisten dat niet ;-)
Kan dus gebeuren dat een controleur zelf de regels niet kent, en dan uit eigen veiligheidsidee dingen gaat eisen die niet in de regels staan......
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 13 aug 2018 17:42 #968279

Vandaag per email contact gehad met de organisatie over de 3 onjuiste boeien.
Alle info gestuurd over deze 3 boeien, die nieuwe in de BS/IN is van week 31, dus wel recent.
Er komt een update op de site.
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.628 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl