Jollenbaas schreef :
Al de firma Kramer in Nieuw Vennep gevraagd?
Dat is dus bedrijf C waar ik nu mee bezig ben
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Maar ik heb het idee dat ze meer met vuistregels werken dan met echte berekeningen en op de TU heb ik toch meer rekenen geleerd dan gokken
holtere schreef :
Bij een van beide heb ik de bestaande 16" schroef laten aanpassen en is de spoed verzet.
Dit maakt me wel nieuwsgierig...ze hebben de schroef bijgebogen naar 16 x 11 en een ander zegt nu dat de schroef 16 x 10 is. Klopt dat zo?
Exact. De schoef is dus bij bedrijf A blijkbaar niet goed berekend en niet volgens eigen berekening aangepast.. Als de info van bedrijf C tenminste klopt want nameten kan ik niet
Yellow Boat schreef :
Al eens hiermee zelf uitgerekend?
www.vicprop.com/displacement_size.php
Redelijk goede ervaringen mee.
Zoals ik al schreef in de TS: ja. Dat geeft een waarde tussen de twee schroevenboeren in
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Ook gebruik ik gewichten afgelezen uit de kraan, niet uit de folder.
holtere schreef :
27 pk voor een volgeladen Koopmans....
![:blink: :blink:](/media/kunena/emoticons/blink.png)
Euh ja?
Het is een plakhouten versie he, geen staal. En ook het 'volgeladen' valt wel mee.
En eigenlijk valt me de zelfs de ~21pk waarmee ik afgelopen jaren gevaren heb wel mee. Rond 6 knoopjes op de motor voldoet aardig. En daar komen als het goed is nog een paar PK bij.