Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Gevolgen voor motor bij zwaarlopende schroefas!

Gevolgen voor motor bij zwaarlopende schroefas! 27 sept 2017 12:39 #876871

  • joyce
  • joyce's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 459
Yellow Boat schreef :
Watervrees schreef :
Yellow Boat schreef :
Was het maar alleen koolstof maar zo simpel is dat niet.

Het probleem met volledigheid is dat, naarmate je er meer van toevoegt, er steeds minder mensen zijn die je begrijpen.

Als mensen iets niet begrijpen is dat prima maar dan moeten ze nadere uitleg vragen en niet alleen kankeren :angry:
Ik dacht trouwens dat ik het redelijk begrijpbaar had uitgelegd want wat Watervrees schreef klopte natuurlijk absoluut niet.Maar misschien was hij in de war met een ouderwetse stoommachine op kolen :lol: Wat niet zo heel raar is want de eerste proeven van Rudolf Diesel deed hij ook met poederkool.
Maar troost je , ik zag gisteren nog een Duitse krimi waarin iemand met een plastic zak werd gestikt en de patholoog zei dat de persoon teveel koolmonoxide in zijn longen had ( i.p.v. kooldioxide).
Ad[/quote

ach Zelf zeg je dat men je niks kan leren over diesels terwijl je geen enkel bewijs levert over wat je beweert.
Laatst bewerkt: 27 sept 2017 18:13 door joyce.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gevolgen voor motor bij zwaarlopende schroefas! 27 sept 2017 17:11 #876938

Yellow Boat schreef :
Als mensen iets niet begrijpen is dat prima maar dan moeten ze nadere uitleg vragen en niet alleen kankeren :angry:

Nou, daar heb je best wel een puntje.

Maar het verschil tussen koolstofdioxide en koolstofmonoxide staat al in de naam, en behoeft dus geen uitleg. En dat er in een koolwaterstofverbinding behalve koolstof atomen ook waterstof atomen zitten spreekt eigenlijk ook wel voor zich. Ga je echter ooit ergens uitleggen hoe op deeltjesfysica niveau zwaartekracht ontstaat, dan heb je zeker mijn aandacht!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Gevolgen voor motor bij zwaarlopende schroefas! 27 sept 2017 19:27 #876999

joyce schreef :
Yellow Boat schreef :
Watervrees schreef :
Yellow Boat schreef :
Was het maar alleen koolstof maar zo simpel is dat niet.

Het probleem met volledigheid is dat, naarmate je er meer van toevoegt, er steeds minder mensen zijn die je begrijpen.

Als mensen iets niet begrijpen is dat prima maar dan moeten ze nadere uitleg vragen en niet alleen kankeren :angry:
Ik dacht trouwens dat ik het redelijk begrijpbaar had uitgelegd want wat Watervrees schreef klopte natuurlijk absoluut niet.Maar misschien was hij in de war met een ouderwetse stoommachine op kolen :lol: Wat niet zo heel raar is want de eerste proeven van Rudolf Diesel deed hij ook met poederkool.
Maar troost je , ik zag gisteren nog een Duitse krimi waarin iemand met een plastic zak werd gestikt en de patholoog zei dat de persoon teveel koolmonoxide in zijn longen had ( i.p.v. kooldioxide).
Ad[/quote

ach Zelf zeg je dat men je niks kan leren over diesels terwijl je geen enkel bewijs levert over wat je beweert.

Is dat zo joyce ??? Jij voeg om een grafiek , iemand anders gaf die ;)

Daaruit bleek dat ad gelijk had met zijn in te spuiten hoeveelheid brandstof en dus ook de regulateur ;)

Maar goed, wie ben ik :)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gevolgen voor motor bij zwaarlopende schroefas! 27 sept 2017 20:00 #877009

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5954
Yellow Boat schreef :
HPV schreef :
Weer een van de voordelen van een saildrive. Uitrgebroken schroefaskokers zijn daar onmogelijk :lol:
Ad

Oww ja,, dus een rubber flapje blijft heel als de motor van zijn fundatie hobbelt... :evil:

Als jij me een voorbeeld kunt noemen van een gezonken boot door die flap moet je dat egval maar eens hier plaatsen.
Want er is wel vaker een draadje daarover geweest zonder dat er ooit een geval is gevonden.
Overigens is die "flap"best wel flink versterkt hoor.
Ik heb zelf al eens gezien hoe een ca. 9 meter boot werd getakeld en door een foutje de achterste hijsband onder de saildrive zat. ( was trouwens in Naarden).
Later niets aan te zien.
Ad


tja, als de krachten van het kaliber afgescheurde schroefaskoker zijn dan mag je je afvragen of de rubberflap het had gered....maar het blijft getheoretiseer.
Overigens is bij onze haven een HR 31 onder de saidrive gelift en dat was wel degelijk natte boel door een gescheurd membraan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Gevolgen voor motor bij zwaarlopende schroefas! 27 sept 2017 20:15 #877015

  • joyce
  • joyce's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 459
Jeroen-pion schreef :
joyce schreef :
Yellow Boat schreef :
Watervrees schreef :
Yellow Boat schreef :
Was het maar alleen koolstof maar zo simpel is dat niet.

Het probleem met volledigheid is dat, naarmate je er meer van toevoegt, er steeds minder mensen zijn die je begrijpen.

Als mensen iets niet begrijpen is dat prima maar dan moeten ze nadere uitleg vragen en niet alleen kankeren :angry:
Ik dacht trouwens dat ik het redelijk begrijpbaar had uitgelegd want wat Watervrees schreef klopte natuurlijk absoluut niet.Maar misschien was hij in de war met een ouderwetse stoommachine op kolen :lol: Wat niet zo heel raar is want de eerste proeven van Rudolf Diesel deed hij ook met poederkool.
Maar troost je , ik zag gisteren nog een Duitse krimi waarin iemand met een plastic zak werd gestikt en de patholoog zei dat de persoon teveel koolmonoxide in zijn longen had ( i.p.v. kooldioxide).
Ad[/quote

ach Zelf zeg je dat men je niks kan leren over diesels terwijl je geen enkel bewijs levert over wat je beweert.

Is dat zo joyce ??? Jij voeg om een grafiek , iemand anders gaf die ;)

Daaruit bleek dat ad gelijk had met zijn in te spuiten hoeveelheid brandstof en dus ook de regulateur ;)

Maar goed, wie ben ik :)

iemand met ongelijk? Die grafiek geeft niet de ingespoten hoeveelheid brandstof aan.(p/omw).
Verbuik g/hp.h zie ik daar staan, zie jij wat anders?
En als je dan goed kijkt zie je dat het rendement max 10% afwijkt tussen zijn optimale koppel en het minst gunstige in het lagere toerentalgebied waar blijft al die "teveel" ingespoten brandstof van jullie? Hoeveel luchtoverschot heeft een normaal afgestelde diesel? Ik heb nergens beweert dat in elk toerengebied de verbranding optimaal is het enige wat ik beweer is dat er normaal gesproken altijd voldoende lucht aanwezig voor de ingespoten diesel dat die soms niet geheel verbrand is geen discusiepunt.
Kijk nog eens naar die grafiek die ik heb gegeven in die eerdere discusie en geef mij aan waar de regulateur de mogelijkheid heeft veelste veel brandstof in te laten spuiten.(je ziet wel een koudestart voorziening erin waarin die wel meer als max kan inspuiten)
Paar vraagjes voor ad en jou ik ben best benieuwd naar de antwoorden.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst bewerkt: 27 sept 2017 23:24 door joyce.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Gevolgen voor motor bij zwaarlopende schroefas! 27 sept 2017 23:46 #877053

  • joyce
  • joyce's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 459

Hier de grafiek ,geef mij aan waar de regelstangweg bij lagere toerentallen groter kan worden je ziet wel dat bij hogere toerentallen positieve compensatie plaats vind en er dus minder word ingespoten.
Wat weer logisch is ivm afnemende vullingsgraad.Dat zie je overigens ook terug in de grafiek die eerder werd geplaatst in dit topic.(dat is de weer wat dalende koppellijn.)
Wat jij en ad beweren is dat de bovenste lijn, het eindbereik van de regelstang, schuin afloopt terwijl hier toch duidelijk een rechte lijn staat.(tot de compensatie begint).
Laatst bewerkt: 28 sept 2017 02:01 door joyce.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Gevolgen voor motor bij zwaarlopende schroefas! 28 sept 2017 09:19 #877140

Moet ik hier serieus op reageren , iets ontkrachten wat ik nooit beweerd heb ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Gevolgen voor motor bij zwaarlopende schroefas! 28 sept 2017 10:27 #877169

  • joyce
  • joyce's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 459
Jeroen-pion schreef :
Moet ik hier serieus op reageren , iets ontkrachten wat ik nooit beweerd heb ?

ad zegt:
omdat de motor door de extra weerstand niet harder kan gaat de regulateur steeds meer of zelfs maximaal diesel inspuiten wat echter niet allemaal kan worden verbrand waardoor rook ontstaat.
Beter is het in zo'n geval te proberen bij hoeveel gas de motor niet meer harder kan en dan iets meer gas bij te geven.

Jij zegt:
Daaruit bleek dat ad gelijk had met zijn in te spuiten hoeveelheid brandstof en dus ook de regulateur .

Had ook niet verwacht dat je serieus zou reageren ,deze hele discusie heb je nm vrijwel geen 1 inhoudelijk punt gegeven alleen maar losse flodders.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Gevolgen voor motor bij zwaarlopende schroefas! 28 sept 2017 15:14 #877275

Joyce ik leg dit nog 1 keer uit

Stel ik zet een motor vast op 3000 rpm, onbelast

Nu ga ik hem belasten, er zal dus steeds meer brandstof in gespoten moeten worden, dit regelt de regalateur

Of te wel de hoeveelheid diesel is niet alleen toerental afhankelijk maar ook van de belasting

Ik gaf je nog een voorbeeld van een stationair motor zoals een agregaat, waar het werk van alleen de regulateur van belang is

Of denk jij dat wij bij honderden aggregaten kabouters hebben zitten die gas geven ;)

Ik zei ook nog lucht kun je niets aan regelen die zuigt hij zelf aan, wat denk jij als je volgas geeft, dan gaat er ineens heel veel diesel naar binnen

En voor de rest, je zou zo de zus van Ed kunnen wezen , je begint een beetje mensen hier af te snauwen ondertussen dat is jammer ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Gevolgen voor motor bij zwaarlopende schroefas! 28 sept 2017 15:17 #877276

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6455
joyce schreef :

Had ook niet verwacht dat je serieus zou reageren ,deze hele discusie heb je nm vrijwel geen 1 inhoudelijk punt gegeven alleen maar losse flodders.

Niet OK Joyce! Onder de gordel en niet nodig. Jullie verstaan elkaar niet im geschreven tekst. Dat is duidelijk. Dat ligt imho niet aan één van beiden alleen. Het zou je dan ook sieren er op een gegeven moment gewoon mee op te houden, ipv persoonlijk en vals te worden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Gevolgen voor motor bij zwaarlopende schroefas! 28 sept 2017 16:40 #877304

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9292
@joop
vals worden na (al) 52 berichten op ZF
mag dat niet? :S B)
Helios (het Griekse woord ἥλιος betekent "zon") is de zonnegod Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl