Yellow Boat schreef :
Watervrees schreef :
Yellow Boat schreef :
Was het maar alleen koolstof maar zo simpel is dat niet.
Het probleem met volledigheid is dat, naarmate je er meer van toevoegt, er steeds minder mensen zijn die je begrijpen.
Als mensen iets niet begrijpen is dat prima maar dan moeten ze nadere uitleg vragen en niet alleen kankeren

Ik dacht trouwens dat ik het redelijk begrijpbaar had uitgelegd want wat Watervrees schreef klopte natuurlijk absoluut niet.Maar misschien was hij in de war met een ouderwetse stoommachine op kolen

Wat niet zo heel raar is want de eerste proeven van Rudolf Diesel deed hij ook met poederkool.
Maar troost je , ik zag gisteren nog een Duitse krimi waarin iemand met een plastic zak werd gestikt en de patholoog zei dat de persoon teveel koolmonoxide in zijn longen had ( i.p.v. kooldioxide).
Ad[/quote
ach Zelf zeg je dat men je niks kan leren over diesels terwijl je geen enkel bewijs levert over wat je beweert.
Is dat zo joyce ??? Jij voeg om een grafiek , iemand anders gaf die
Daaruit bleek dat ad gelijk had met zijn in te spuiten hoeveelheid brandstof en dus ook de regulateur
Maar goed, wie ben ik
iemand met ongelijk? Die grafiek geeft niet de ingespoten hoeveelheid brandstof aan.(p/omw).
Verbuik g/hp.h zie ik daar staan, zie jij wat anders?
En als je dan goed kijkt zie je dat het rendement max 10% afwijkt tussen zijn optimale koppel en het minst gunstige in het lagere toerentalgebied waar blijft al die "teveel" ingespoten brandstof van jullie? Hoeveel luchtoverschot heeft een normaal afgestelde diesel? Ik heb nergens beweert dat in elk toerengebied de verbranding optimaal is het enige wat ik beweer is dat er normaal gesproken altijd voldoende lucht aanwezig voor de ingespoten diesel dat die soms niet geheel verbrand is geen discusiepunt.
Kijk nog eens naar die grafiek die ik heb gegeven in die eerdere discusie en geef mij aan waar de regulateur de mogelijkheid heeft veelste veel brandstof in te laten spuiten.(je ziet wel een koudestart voorziening erin waarin die wel meer als max kan inspuiten)
Paar vraagjes voor ad en jou ik ben best benieuwd naar de antwoorden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk