Koko, ik heb het in de handleiding van de MD7 ook zien staan, dus het zal kloppen
Vandaag met mijn nieuwe gereedschapjes naar Spark om de kop van de motor te halen.
Met wat kreunen en steunen (van voornamelijk mij) is hij losgekomen. Wat meteen opviel was een behoorlijke vervuiling in de cilinders (veel roet), zoals ook te zien is op de foto. Wat ook opviel, was dat de koelkanalen er redelijk goed uitzagen. Het blok zou ik liever niet verwijderen uit de boot, heeft iemand een tip wat ik hier het beste mee kan doen? Stofzuiger erin?
De kop zelf heb ik thuis op de werkbank even gefotografeerd voor de geïnteresseerden. Ook hier zijn de koelkanalen naar het blok vrij netjes, de openingen naar het spruitstuk zijn wel heel belabberd. Deze ga ik dus in elk geval open maken. Ook zit er over te denken om de klepzitting direct te slijpen (heb nu toch de boel openliggen en hij startte altijd al vrij lastig, wellicht dat het helpt).
Had ik nog niet geplaatst, maar hier nog een foto van een van de verstuivers. Ook erg veel roetvervuiling. Deze gaan voor afpersen en controle naar Fer.