Minimaal 1:50, ik geloof dat in de handleiding 1:25 staat maar met de huidige olie is 1:50 prima, ik gebruik zelf full syntetische 2 takt olie van castrol, deze is wel 2 keer zo duur als goedkope minerale olie maar deze rookt en stinkt wel minder. Let wel dat ik alle keerringen vernieuwt heb en ik zonder problemen syntetische olie kan gebruiken, ik weet niet hoe keerringen welke hun hele leven gesmeerd zijn met minerale olie reageren op syntetische olie, maar ik denk dat dit wel mee valt. Je kan het gewoon in de tank gooien, ik heb zelf een vaste en een losse tank in de boot, ik vind dit erg handig, ik gebruik eigenlijk alleen de losse tank pas als deze leeg is ga ik op de vaste over, de losse vul ik gewoon bij de benzine pomp, dit scheeld behoorlijk ten opzichte van de pomp aan het water.
Let wel goed op de olie in de keerkoppeling deze moet je goed op peil houden.
De dyna start welke standaard op een vire zit, laad maar heel weinig, dit is meer bedoeld om je start accu vol te houden, als je ook een licht-accu hebt zou ik er een extra dynamo bij plaatsen. Weet je zeker dat je electronische ontsteking hebt? ik heb eigenlijk nog nergens gelezen dat er in nederland mensen zijn die dit op hun vire gebouwed hebben, je moet dan ook een externe bobine hebben (welke ook weer troom gebruikt) en een los kastje welke deze aanstuurd, het kan ook zijn dat je wel een bobine hebt omdat de originel spoel stuk was maar dat deze nog aangestuurd word door de originele contactpunt, in dat geval zou ik er als nog een electronische ontsteking tussen zetten, dit is niet al te duur en vrij makkelijk te doen.
Ik heb het zo gemaakt: