Solo schreef :
De opmerkingen over luiheid en het verantwoordelijk blijven vind ik echt onzin. Ten eerste was het niet de vraag, de vraag ging over camera's, ten tweede is helemaal niemand 100% van de tijd 100% oplettend, en ten derde vind ik het jammer dat iedereen op dit forum elkaar altijd de les moet lezen.
Lees nog even de openingspost:
Artemis schreef :
Plots een dreun! Ik was tegen/op een lage steiger gevaren. Deze steekt daar 15 mtr dwars het vaarwater in en zat in de dode hoek.
15 Mtr dwars het vaarwater over heeft niks met een dode hoek te maken dit is gewoon een Klote situatie van een lage steiger die je waarschijnlijk vanuit 1 hoek (laag zittend) niet ziet en opstaan bewegen over je schip zal niet alles uitsluiten maar helpt wel. Nogmaals het is iedereen wel eens overkomen dat je iets mist.
De Optimaal geeft duidelijk aan dat hij het gebruikt als hulpmiddel, om de voorkant in te schatten bij een steiger, om de hoogte van een brug te checken (heel makkelijk trouwens) en als beveiliging , waar ik vooral over val, ook naar aanleiding van de opmerking in een ander draadje over gezellig binnen lunchen is het feit dat er straks boten rond varen die niet meer kijken en helemaal vertrouwen op een camera, dat vind ik persoonlijk heel erg eng, omdat er camera beelden kunnen blijven hangen etc. , het is geen tool waar je "blind"
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
op moet varen.
Trouwens het is toch een zeil
sport?
Artemis schreef :
Dat is ook tijdens autorijden, als je in de spiegel kijkt of naar je snelheidsmeter
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
In die context wil ik het hier plaatsen.
Daar zie ik inderdaad het nut van in, dan is de camera van de Optimaal de perfecte oplossing lijkt me. ook met het draaien etc.
Trouwens die snelheidsmeter opmerking is misschien juist de reden dat er soms rare ongelukken gebeuren op de weg, dat moeten we op het water toch niet willen...