Zijn we weer:
@ Capo Accubak:
Waarom? Bij een conventionele kan ik dat begrijpen (accuzuur) maar bij de droge accu's zie ik daarvan het nut niet in. Ik ben er dus uit voor mijzelf, als het een natte wordt is het met bak en wordt het droge accu dan zonder bak. Zoals gezegd, zonder bak kan ik namelijk een grotere accu kwijt.
@ garantie:
Ik heb de bon niet meer en op de sticker staat niets. Er is geen maand en geen jaar afgekruist. Nu kan ikzelf gaan pielen en afkruizen maar het gaat mij niet om gratis. Ik draag mijn kruis met trots. Ik ga wel terug naar de winkel waar die vandaan komt dus ik zie wel wat ze eventueel willen doen.
@ Opladen in de winter:
Ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit in de winter mijn accu thuis opgeladen. Elk jaar was het weer starten en lopen. Dat waren tot op heden altijd traditionele (accuzuur) accu's. Ik wilde me de vorige keer verlekkeren en heb voor het eerst een onderhoudsvrije gekocht. En nu dit.
Wedden dat hier meer dan 90% zijn accu's aan boord laat staan. Dat wil ik dus ook kunnen ongeacht wat volgens het boekje beter is.
De meeste accu's doen toch niet wat ze beloven. Wel de geregelde ontlading bij 20 uur maar doe je iets afwijkends dan knalt het vaak naar beneden. Het is net een beetje als met de snelheid van je rompvorm, in hoofdlijnen loopt de lengte. Koop dus zo lang als je kunt betalen. Ik pas dat hier nu ook maar toe.
- Onderhoudsvrij bestaat, velen hebben er eentje, en ik wil dat ook;
- Accubak is niet nodig als er niets in op te vangen valt, droge accu dus;
- Kan ik mogelijk van 85 aH naar 120 aH;
Ik ga ervan uit dat ik nu pech heb gehad of gewoon iets doms heb gedaan. Kost wat leergeld maar daar blijft het dan ook bij..... hoop ik!
Nu dus vanavond de maat eens goed bepalen en dan de grootste accu zoeken die erin past. het merk zie ik nog wel, iedereens schreeuwt van de daken dat ze de beste zijn.... ik weet het ook niet!
Input blijft welkom, ik ga zo de andere kant op
Gr Michel