Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Zakelijk boot aan schaffen.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 16:42 #1076189

Erikdejong schreef :
JotM schreef :
Meedelen in de directe kosten van de activiteit is iets anders dan "meedelen in het levensonderhoud" van de schipper/eigenaar.
Tenzij je echt vol aan de bak gaat met charteren en er echt je werk van maakt dan zal je niet meer dan je onkosten eruit kunnen halen als je dat al red. Het "Meedelen in de directe kosten van de activiteit" stadium zul je vrijwel zeker niet te boven komen als je op je wereldreis zo nu en dan eens wat bij wilt verdienen. Dat bij verdienen kun je ook zien in het kader van kosten reductie door kosten deling. Grijs gebied?
Precies dit!
Steef (Team Zeilersforum.nl)
Bavaria 370 caribic "Sea Force One".
A gentleman never sails upwind!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 16:56 #1076191

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3733
JotM schreef :
Het stuk van XanderB bevat een aantal suggesties mbt het genereren van inkomsten. Als je dat doet valt dat niet onder pleziervaart.

Als iedereen die meevaart z'n eigen natje en droogje betaald zijn dat geen inkomsten. Als opstappers meedelen in het onderhoud en andere kosten van het schip, wel, zoals bij iedere onderneming. En of die bekostiging dekkend is of niet doet er niet toe. Dan wordt er een dienst verleend waar een vergoeding tegenover staat. Zie ook de bijdrage van Berkhout2. Dat lijkt Mme toch niet al te moeilijk om te doorgronden.

Je gebruikt weer een hoop tekst en verwijst naar bijdrages van anderen.. maar het ging toch echt enkel om jouw ongefundeerde reactie op XanderB..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 17:00 #1076192

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3733
Sea Force One schreef :
Erikdejong schreef :
JotM schreef :
Meedelen in de directe kosten van de activiteit is iets anders dan "meedelen in het levensonderhoud" van de schipper/eigenaar.
Tenzij je echt vol aan de bak gaat met charteren en er echt je werk van maakt dan zal je niet meer dan je onkosten eruit kunnen halen als je dat al red. Het "Meedelen in de directe kosten van de activiteit" stadium zul je vrijwel zeker niet te boven komen als je op je wereldreis zo nu en dan eens wat bij wilt verdienen. Dat bij verdienen kun je ook zien in het kader van kosten reductie door kosten deling. Grijs gebied?
Precies dit!

Dat is niet grijs en ook niet half zwanger. Doen als de mogelijkheid zich voordoet en het voor jou veilig en goed voelt. En voor je reis/zeil genoot.Kosten delen doet nagenoeg iedere burger wel eens.
Laatst bewerkt: 23 aug 2019 17:20 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 17:20 #1076195

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9385
Sneaker schreef :

Dat is niet grijs en ook niet half zwanger.

Zeker ! Gewoon niet verzekerd en geen mogelijkheid om een lening af te sluiten. Gewoon als je genoeg geld hebt je eigen naad naaien.
“Het is ontzettend cliché om te zeggen dat het persoonlijke politiek is, maar in een tijd waarin wetenschappers, grote bedrijven en overheden er steeds beter in worden om het menselijk brein te hacken, klinkt het onheilspellender dan ooit. ” Yuval Noah Harari
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 17:55 #1076200

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 20535
Ik kijk nu zo'n 35 jaar tegen alle vormen van charter aan, oud, nieuw, binnen, buiten, alles.
Ik denk dat je de financieel gezonde charters op 1 of 2 handen kan tellen.
Zoals Erik al schreef is het lastig om de boel goed boven water te houden. Binnencharter heeft wel gouden eeuw gekend, maar zeevaart heeft nauwelijks gezonde bedrijven.

Uiteindelijk is de belasting ook niet achterlijk.

Voor ons is dat in iedergeval de reden geweest om niet in de valkuil van charter te vallen in 1990. En dat was de gouden eeuw van de charter.


Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: www.palingaak.nl/

ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 23 aug 2019 20:13 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 18:41 #1076213

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
Sneaker schreef :
...Doen als de mogelijkheid zich voordoet en het voor jou veilig en goed voelt. En voor je reis/zeil genoot.Kosten delen doet nagenoeg iedere burger wel eens.
Ja, zo schatte ik je standpunt wel in. Ik neem aan dat je zelf ook inschat hoe hard ergens gereden kan worden en de maximum snelheid als een adviessnelheid beschouwt? :whistle:
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 18:43 #1076215

  • baltic38
  • baltic38's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 47
Volgens windkracht 5 krijgen investeerders in een boot gemiddeld 10 % netto rendement. Voor belastingen.

Ik vind dat een gezond rendement.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 18:44 #1076216

De discussie over al dan niet beroepsmatig is voor mij duidelijk. Dank. Nu nog naar een financiering over 15 jaar gespreid.
Ideeën? In belgië schijnt scheepshypotheek nog te bestaan, maar dat is voor NL niet beschikbaar
Steef (Team Zeilersforum.nl)
Bavaria 370 caribic "Sea Force One".
A gentleman never sails upwind!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 18:45 #1076218

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3733
JotM schreef :
Sneaker schreef :
...Doen als de mogelijkheid zich voordoet en het voor jou veilig en goed voelt. En voor je reis/zeil genoot.Kosten delen doet nagenoeg iedere burger wel eens.
Ja, zo schatte ik je standpunt wel in. Ik neem aan dat je zelf ook inschat hoe hard ergens gereden kan worden en de maximum snelheid als een adviessnelheid beschouwt? :whistle:

Je kunt jammer genoeg niet feitelijk blijven of zijn. Dan moet je maar zo antwoorden. Beetje op de man, beetje denigrerend doen. Maar antwoord geven hoe maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 19:46 #1076230

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
Sneaker schreef :
... Maar antwoord geven hoe maar.
Je hebt tussen alle stellingen en pogingen mij woorden in de mond te leggen door twee vragen gesteld. De eerste, licht suggestieve, mbt BK, heb ik per omgaande beantwoord. De tweede ("XanderB schrijft duidelijk: Je kunt ook incidenteel tegen een onkostenvergoeding wat mensen meenemen.. waarom is dat grijs, zoals jij de mensen doet geloven?") is precies het tegenovergestelde van wat ik stel en beschouw ik daarom als retorisch.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 20:00 #1076238

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3733
JotM schreef :
Sneaker schreef :
... Maar antwoord geven hoe maar.
Je hebt tussen alle stellingen en pogingen mij woorden in de mond te leggen

Serieus? Waar dan.. of weer suggestief bezig zijn.. "poging mij woorden in de mond te leggen". Dat is pas grijs gebied... Als ik iets wil zeggen doe ik dat, daar hoef ik geen poging toe te doen. Ik ga lekker genieten, mooi weer hier. Ik hoop dat TS zijn wens kan waarmaken. Niks leukers dan dat.
Laatst bewerkt: 23 aug 2019 20:03 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 20:11 #1076245

Sea Force One schreef :
De discussie over al dan niet beroepsmatig is voor mij duidelijk. Dank. Nu nog naar een financiering over 15 jaar gespreid.
Ideeën? In belgië schijnt scheepshypotheek nog te bestaan, maar dat is voor NL niet beschikbaar
Sex en drugs schijnt ook wel goed te betalen.
Het is even slikken, :blink: ,maja als je wat wil.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
Geen sponsor meer alhier.
www.star-tracking.com www.star-safety.com www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 20:15 #1076248

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
Sneaker schreef :
JotM schreef :
Sneaker schreef :
... Maar antwoord geven hoe maar.
Je hebt tussen alle stellingen en pogingen mij woorden in de mond te leggen
Serieus? Waar dan..
Om te beginnen in de allereerste zin, de vraag die ik direct beantwoord heb terwijl 'ie dat misschien eigenlijk wel niet verdiende:
Dus jij bent van mening dat BK met zijn trimclinic in overtreding is?
Dus hoezo, "antwoord geven ho maar?"
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 20:25 #1076251

Sea Force One schreef :
Nu nog naar een financiering over 15 jaar gespreid.
Ideeën?
Financiering in de prive sfeer. Er zijn heel wat mensen met geld die een rendement willen zien. Als jij zo'n person kan overtuigen van het feit dat jij alles netjes afbetaald dan heb je best kans dat zo'n persoon je helpen wilt. Hij(zij) blij en jij blij. Deze person vinden is wellicht wat lastiger.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it”
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 20:46 #1076266

Erikdejong schreef :
Sea Force One schreef :
Nu nog naar een financiering over 15 jaar gespreid.
Ideeën?
Financiering in de prive sfeer. Er zijn heel wat mensen met geld die een rendement willen zien. Als jij zo'n person kan overtuigen van het feit dat jij alles netjes afbetaald dan heb je best kans dat zo'n persoon je helpen wilt. Hij(zij) blij en jij blij. Deze person vinden is wellicht wat lastiger.

Dat dus. Als je morgen een crowdfund begint met voldoende rendement dan heb je binnen een week je 70.000. Masr ben je een ondernemer? Of meer een zeiler die wat bij wil verdienen. Dat wil iedereen wel die een rondje rond de wereld gaat. Sommigen zijn daar heel goed in. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 22:18 #1076285

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 605
Volgens hun website heeft bijvoorbeeld de ING een flexibel krediet tot max. 75K met zelf af te spreken looptijd. Overigens is een krediet wel gekoppeld aan de woonplaats Nederland (= het hebben en houden van een NL adres).

Als je dit nu in een excel zet.

70K over 10 jaar lineaire afschrijving (= 7000,- aflossing per jaar + rente over restschuld)
Gemiddeld kost je dat bij 7% rente per jaar 9695,- aan aflossing + rente (808 p. maand). Het eerste jaar meer en het laatste jaar minder. Annuïteit zal wel ergens op dat gemiddelde uitkomen gedurende de hele looptijd.

70K over 15 jaar lineair met 7% kost gemiddeld 7280,- (607 p. maand).

Bij 10% rente betaal je gemiddeld per jaar 10.850 (10 jaar) of 8400 (15 jaar). (Dat is 904 of 700 p. maand)

Dat betekent dus dat je met 7% per jaar (bij 10 jaar) 2415,- (gemiddeld) te kort komt ten opzichte van 15 jaar ofwel 201,25 per maand.

Bij 10% rente is het gat gemiddeld 2450,- per jaar ofwel 204,- per maand.

Uitgaande van het scenario dat 10 jaar bij een bank mogelijk is, kom je per maand ca. 200,- euro tekort die je op een andere manier moet zien te overbruggen, ofwel 2400,- per jaar. Daarbij mijn vraag of dat echt een probleem is.

De 5 jaar extra (15 jaar ipv 10 jaar) maken je lening aan extra betaalde rente ca. 12.250,- duurder (bij 7%).

Bij 1 of 2 jaar plan uitstellen en flink door sparen zou een lening met 10 jaar looptijd uitvoerbaar moeten zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 23:00 #1076288

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
De financiering van onze boot, 10 jaar geleden, zat met een rentepercentage van 5,1. Gedurende de looptijd is die nog gedaald naar 4,7 of zo. Dat moet voor SFO ook haalbaar zijn, als ik hem zo inschat.

Ik ben indertijd bij mijn bank langs gegaan maar dat was een drama. De rente was daar zo hoog dat vrij duidelijk was dat men liever niet had dat je dit soort bedragen kwam lenen. Van flexibiliteit was ook geen sprake.

@SFO, ik stuur je wel even een PB, misschien kan ik je nog aan een adresje helpen.
Laatst bewerkt: 23 aug 2019 23:07 door Delphi32.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 23:41 #1076291

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2882
(bij)verdienen tijdens een reisje , dit is wat ik om me heen zie gebeuren

1) mensen met een grote vrij nieuwe cat , die voor usd$10K per week voor 4 personen ruimte en 'ervaring' bieden , dus $2500 pp ( 4 personen max = 2 hutten) een weekje all in zeilen door de carib incl aan board eten drinken (ex alcohol ex aan de kant eten)

2) $30usd per uur duiker , schoonmaken romp , anodes vervangen , romp schoonmaken etc
3) $50 per visit een koelkastje / vriezer bijvullen incl gas maar zonder probleem oplossen
4) $20usd per uur scheeps techneut , trouble shooten , diesel , electronica , electra , koeling , airco etc (kunnen ook grote tot zeer grote , lees enkele maanden , klussen uit voort komen)
5) $20usd per uur zeilmaker / canvas etc (ex materiaal)

dus als je 'echt' wil rondkomen gewoon een cat kopen van 250K euro en charteren (lagoon 40 tot 45 voet) , hoe betaal je dat ? alle 'rotzooi' die je denkt nodig te hebben gewoon niet doen voor een jaar of 5 (telefoon , internet , kranten , auto , brommer , motor , uit eten , warme douche , 's avonds licht in huis etc etc etc ) sparen zoveel als je kan en dan na 5 jaar gewoon die lagoon kopen

of een kleiner bootje kopen en gewoon gaan , en dan je kennis en kunde te gelde maken

ik denk niet dat je een bank zo gek krijgt om je te financieren ? of je moet een afbetaald huis hebben , dat je kunt verhuren en waarop je via de bank een hypotheek kunt krijgen voor je boot (waar dus je huis je onderpand is voor je hypotheek)
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 23 aug 2019 23:46 #1076293

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2882
roozeboos schreef :
Sex en drugs schijnt ook wel goed te betalen.
Het is even slikken, :blink: ,maja als je wat wil.

genoeg ganja ! ieder eiland heeft zat ;)
en slikken ? .. TMI !!
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 24 aug 2019 02:57 #1076297

  • Oliver77
  • Oliver77's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 492
Waarom hou je je 370 niet gewoon? Lijkt me prima boot om in ieder geval de Milk Run te doen, wij gaan rondje Atlantic doen met Dehler38 (vdS). We zijn met zijn tweetjes dat wel. Maar zou het prima met 4 uithouden op deze grootte denk ik. Voordeel is dat je je boot kent en misschien met 10k aanpassing "vertrek klaar" bent?

Veel die vertrekken met beperkt budget die werken onderweg en passen daar hun schema op aan. Als je eenmaal bij de Spanje bent misschien dag toeristen meenemen of langere tijd, maar dit heeft allemaal een behoorlijk impact op het boordleven lijkt me. Makkelijker om een maandje bij de lokale werf bij te klussen of jezelf als schipper verhuren ofzoiets lijkt me. Ligt er natuurlijk aan wat voor werk ervaring je hebt? Bijvoorbeeld ICTers kunnen misschien zelfs via boord werken.

Stuk schrijven voor de Zeilen krijg je E25,- voor geloof ik. Een Youtube kanaal kan wel, maar dat is niet zo 1-2-3 succesvol want de concurrentie is enorm en kost enorm veel tijd. "Bucket List Family te water" is misschien wel wat unieker, maar er zijn zoveel super gelikte kanalen dat het lastig zal zijn om er genoeg geld mee te verdienen.

Huizenprijzen (ligt eraan waar je woont) zijn gunstig om te verkopen nu en blijven dat nog even waarschijnlijk (?).

Voor ons is de voornaamste reden om jaar weg te gaan dat we geen verplichtingen hebben, met een lening hangt er altijd een strop om je nek. Met passagiers varen wordt er ook van je verwacht "daar te zijn op die en die tijd". Haalt dat de charme van vertrekken niet weg?

Snel gerekend, 3 jaar weg > E2000,- leef geld = E72.000. En daar zitten de grote reparaties niet bij.

Makkelijk om te zeggen misschien maar 70k voor een vertrek klare 40-45 voeter is misschien wel optimistisch gerekend? Een ex-vertrekkersboot kopen is een risico omdat het materiaal flink op de proef gesteld is, een niet-vertrekkersboot daar moet je voor veel geld aanpassingen doen.

Als je nog eens naast ons ligt wil ik je best laten zien waar we tegenaan liepen op onze boot, wij hebben ook lang getwijfeld over plannen en financiering en gekozen voor sparen en dan gaan en ons huis verhuren voor een jaar. Willen volgend voorjaar weg, lijkt te gaan lukken.
Laatst bewerkt: 24 aug 2019 02:59 door Oliver77.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 24 aug 2019 05:05 #1076302

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2882
Oliver77 schreef :
Willen volgend voorjaar weg, lijkt te gaan lukken.

mooi plan ! en als je denkt dat het gaat lukken gaat het zeker lukken

wat is het allerergst dat kan gebeuren ? cliche .. maar het allerergst is dat je het niet probeert terwijl je denkt dat het zou moeten lukken ;)
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 24 aug 2019 07:37 #1076320

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9385
Vanuit de krediet verstrekker bekeken. Onderpand; een jacht wat ergens aan de andere kant van de wereld aan een mooring ligt. De krediet nemer; uitgeschreven uit het bevolkingsregister en vertrokken met onbekende bestemming. Vermogen om de lening terug te betalen; een verdienmodel waar je op zijn minst twijfel bij kunt hebben. Of zijn er nog andere inkomsten bronnen waaruit de lening terug betaald kan worden? Als de krediet nemer nu het geld niet heeft wat is de reden dat hij dat straks wel heeft.
“Het is ontzettend cliché om te zeggen dat het persoonlijke politiek is, maar in een tijd waarin wetenschappers, grote bedrijven en overheden er steeds beter in worden om het menselijk brein te hacken, klinkt het onheilspellender dan ooit. ” Yuval Noah Harari
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 24 aug 2019 08:17 #1076330

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 605
ReneK schreef :
dus als je 'echt' wil rondkomen gewoon een cat kopen van 250K euro en charteren (lagoon 40 tot 45 voet) , hoe betaal je dat ? alle 'rotzooi' die je denkt nodig te hebben gewoon niet doen voor een jaar of 5 (telefoon , internet , kranten , auto , brommer , motor , uit eten , warme douche , 's avonds licht in huis etc etc etc ) sparen zoveel als je kan en dan na 5 jaar gewoon die lagoon kopen

of een kleiner bootje kopen en gewoon gaan , en dan je kennis en kunde te gelde maken

ik denk niet dat je een bank zo gek krijgt om je te financieren ? of je moet een afbetaald huis hebben , dat je kunt verhuren en waarop je via de bank een hypotheek kunt krijgen voor je boot (waar dus je huis je onderpand is voor je hypotheek)

Ben ik toch benieuwd naar je rekenmodel om in 5 jaar richting de 250K te gaan. Volgens mij begint dat met een bruto inkomen van ca. 150K per jaar. De vuistregel is dat iemand met een leuk salaris en normaal leven in 10 jaar 100K bij elkaar kan sparen.

Bank geeft vrijwel nooit hypotheek op een verhuurd huis. Doe je het toch, dan is de kans erg groot dat de bank je hypotheek opzegt ... gedwongen verkoop en meer narigheid. Zijn genoeg voorbeelden van bekend.

Banken worden steeds meer verplicht om formele regelgeving te volgen met - verplicht - nul coulance.

Er zijn voorbeelden bekend dat een bank een financiering verstrekte aan een klant die eigenlijk niet kon. Klant kwam daardoor in de problemen. Bij een aantal van die gevallen leidde dat tot een rechtszaak. Volgens Rechtbank had bank zorgplicht geschonden, omdat ze hadden kunnen weten dat het niet kon en dus werd lening kwijtgescholden/verminderd/uitgesteld. Kortom ... de bank had financiële schade en dat wil de bank dus voorkomen door strak de regelgeving te volgen.

Verder moet je voor een bankrekening/financiering vrijwel altijd een adres in Nederland hebben.

Het lijkt me inderdaad beter om ofwel wat langer door te sparen ofwel met minder budget te starten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 24 aug 2019 12:01 #1076391

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 20535
Je kan ook je doelen bijstellen naar de mogelijkheden die je wel hebt en haalbaar zijn.
Anders lijkt het al snel op zo'n bekend rupsje nooitgenoeg verhaal.

Mooi als je het (creatief) lukt, maar niet mopperen als het niet gaat.
Besef wel dat het gras bij de buren altijd groener is ;)

Door onze werkzaamheden kennen we enorm veel mensen die een schip bedrijfsmatig exploiteren met charteren, ook jachtcharters. Zeegaande charter is heel moeilijk rendabel te maken, zeker als je ook nog met regels te maken krijgt.
We hebben ook veel mensen bedrijfsmatig zien neer storten met dit soort constructies.

Mensen zoals Erik die héél veel zelf kunnen en doen en strak planmatig werken en de 1e tijd het water dun varen redden het.
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: www.palingaak.nl/

ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 24 aug 2019 12:07 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zakelijk boot aan schaffen. 12 sept 2019 20:07 #1082962

Erikdejong schreef :
Maar als je vrienden/familie/buren een paar weken meeneemt aan boord en je laat hun medelen in de kosten dan is het geen bedrijf. Degene die weet waar de grens ligt mag dat mij duidelijk maken.

Ik heb hier al eens met mijn accountant over gesproken. Die was heel duidelijk: een paar vrienden meenemen en meedelen in de kosten, gaat de belastingdienst niet zien als een bedrijf. Daarmee kom je dus in de problemen (als je de boot op de zaak zou kopen). Overigens: geld verdienden met Youtube kan, maar dan moet je wel een expert zijn in het maken van goede vlogs, promotie van je kanaal, SEO, SEA, etc. Niet voor beginners!
Laatst bewerkt: 12 sept 2019 20:17 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.221 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl