Sunday schreef :
Sisu schreef :
Jaloersmakend mooie boot.....en als bonus nog een prachtig verhaal erbij ook. is dit gevaarte ook solo te varen in Nederland?
Over “mooi” valt te discussiëren; ik moest wel wennen aan exterieure looks. Uiteindelijk is een boot een ding om iets mee te doen. Dàt maakt ‘m dan “mooi” voor mij.
Ja, zo werkt dat. Ik vond mijn Southerly ook niet meteen een schoonheid. Ondertussen heb ik 'm zelf nog lelijker gemaakt, naar het schijnt. Maar het werkt. Functionele schoonheid is het woord.
En solo? Ik denk dat mij dat indien nodig heel goed gaat lukken als ik eenmaal de manoeuvreer eigenschappen onder de knie heb. Zeilend op groot water is al helemaal geen probleem: alles vanuit de héél diepe en erg kleine kuip.
Ik denk inderdaad niet dat je jezelf met de ervaring die hebt (voorheen heb je toch ook wel grotere boten gehad dan de Marsvin?) zorgen hoeft maken. Het essentiële punt lijkt me de massa van het ding en de bijbehorende massatraagheid in de beweging. Dat zal even wennen zijn.
Ik heb het verhaal achter de boot, zoals je dat tot op heden hier hebt gepresenteerd, gelezen en ik ben onder de indruk. Zo'n verhaal maakt dat je bijna met een levend wezen vaart; de geest van de ontwerper en eerste eigenaar blijft met je mee varen.
De boot lijkt ook prima onderhouden. De foto van de schroef toont een prachtig glad onderwaterschip, wat rustig bijzonder mag worden genoemd voor een stalen boot van die leeftijd. De motor is
squeaky clean en het interieur lijkt me voor een boot van die maat prettig Spartaans; het is geen
gin palace.
Kortom: gefeliciteerd met de aanschaf.
De boot zal in deze staat, ondanks het afdingen, niet goedkoop zijn geweest, hoewel een boot als deze volledig buiten de huidige markt valt. Een boot voor liefhebbers. Maar jij was vast niet de enige die dit ding op waarde kon schatten..