Hans V schreef :
Maar het verwijderen van een (weliswaar grote) sluisdeur leek me toch van een iets ander kaliber, waar snijbranden me ook een goede optie leek.
Ding schijn wel dik 1000ton te wegen hoor.
Bovendien lijkt mij doorbranden knap gevaarlijk bij zo'n zwaar beschadigd en mogelijk instabiel geval.
En omdat de deur immers niet meer kan bewegen en door ballast af te pompen kan worden weggesleept ( doen ze elke paar jaar) zal hij toch aan stukken moeten worden gezaagd zodat ze die eruit kunnen takelen. Doet eigenlijk een beetje denken aan een ouderwetse Caisson op wielen.
Maar ik zie net in het laatste nieuws dat jij je zin krijgt.
![:lol: :lol:](/media/kunena/emoticons/grin.png)
Zagen gaat niet goed en de snijbranders komen eraan te pas:
www.wsa-kiel.wsv.de/Aktuelles/...Zerteilen/index.html
Inderdaad petje af voor het fraaie verslag elke dag.Kunnen ze in Nederland nog een puntje aan zuigen.
Hoop alleen dat die sluisdeur voorspoediger gaat dan de bouw van de nieuwe (vijfde) sluis in Brunsbuttel want die oplevering is alweer een jaar uitgesteld.
Alle info , net zo uitgebreid als in Kiel, vind je hier:
www.wsv.de/wsa-bb/Investitions...senkammer/index.html
Ad