Ondertussen maak ik me stukken minder zorgen.
Tijdens het krabben blijken veel blazen geen blazen te zijn maar tussen antifauling en gelcoat te zitten. Als ik daar met de krabber overheen ga dan in de gelcoat er onder glad.
Op sommige plekken zitten hobbels die ik niet door kan prikken. Met de krabber krab ik de top van de hobbel iets af maar ik kom er niet doorheen, en met de punt van de krabber kom ik er niet doorheen (behalve als ik heel gek ga doen natuurlijk).
Op sommige plekken zitten er beschadegingen in de gelcoat en zie ik dat het toch een goed idee was het schip kaal te krabben.
Tot nu toe ben ik enkele blaasjes tegen gekomen waar iets uit kwam. Dat waren kleine blaasjes, veel kleiner dan een euro munt.
Vandaag kwam ik een paar punten tegen waar een schilmachine zijn tandjes op zou hebben gebroken. Eentje leek wel een uitstekend kristalletje. Mijn krabber vond het helemaal niet lekker.
Het lijkt er op dat de expertise in de haven lang niet zo goed was als ik in eerste instantie had ingeschat. Met gewoon kijken kom je niet tot een goede conclusie of het nou osmose is of niet. En het oordeel was,"Oh is het een Westerly? Nou dan is het osmose."
Nouja ik ga die vochtigheid goed in kaart brengen en kijken hoe dat verloopt gedurende de winter. Dan komt al die meet techniek en natuurkunde practicum die ik op school heb gehad toch nog van pas
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
.