Heb sinds 2 jaar een valk met 4PK 4 takt motor van Mercury. De boot is ex huur en onderhoudbedrijf van de motor gaf bij de koop (zij moesten hem even aan de praat helpen) ook aan dat er wat problemen mee waren. Vervolgens eigenlijk 2 jaar lang zonder enig probleem gebruikt. Ik gooi er altijd Aspen4 in ipv Euro95, motor over het algemeen maar weinig.
Deze winter motor voor onderhoud weggebracht. Mocht wat kosten uiteindelijk, maar gewoon olie, filters en een andere impeller. Weggevaren eerste dag met vrouw en kind, motor hield al snel in en PECH. Sleepje van de waterscouting en motor weer terug naar onderhoud. Toen kreeg ik bijgevoegde foto van de sproeier:
Dat ging zo niet natuurlijk
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Op coulance schoongemaakt. Top, liep weer mooi. Twee weken geleden gezeild en in de middag ook veel gemotord met vrouw en kind met hardere wind. Geen problemen. Vandaag gezeild, in de ochtend werkte prima, in de middag middag op meer, sloeg goed aan, voer weg, en viel weer uit... Gelukkig weer een sleepje
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Want wij kregen niet meer aan. Met choke helemaal uit wilde hij nog wel aanslaan, maar maakte geen touren met meer gas. Precies zelfde probleem als vorige keer weer dus (toen ook geen toeren, alleen aan met choke etc).
Dus wéér vuil in de caburateur? Wil nu morgen zelf maar eens gaan knutselen hier in de schuur.
Kunnen jullie aan vuil op de foto zien wat hier de oorsprong van is? Nog andere tips?