Koning78 schreef :
Zie hieronder foto's voor een verduidelijking van het verloop van de slangen.
De afsluiter van het koelwatertoevoer gaat open want als ik het wierfilter vul met geopende afsluiter stroomt het water direct weg. Hoeveel water ik er ook ingooi. Inderdaad misschien toch te hoog geplaatst.
Bij het vullen bij het wierfilter gaat er water naar de waterpomp maar vervolgens dus geen circulatie.
Ik heb nog wat oude kaarten liggen. Ik ga daar eens een pakking van maken.
Overigens bestaan er blijkbaar 2 typen zeewaterpompen voor de M2.06. De pakking die wordt meegeleverd met de voorgeschreven impeller is voor het 1e type.
Kijk , en daar zie je dus het probleem.
Als je naar de gebogen flappen van de waaier in de tweede foto kijkt en ook op de andere plaatje zie je dat die pomp rechtsom draait.
Aangezien bij jou echter de in en de uitlaat aan de linker kant zitten i.p.v. aan de rechter kant zoals op de plaatjes staat zitten bij jou de slangen precies verkeerd om'. Zo zuigt hij uit de motor en pompt naar het filter toe
![:ohmy: :ohmy:](/media/kunena/emoticons/shocked.png)
Het beste kun je de slangen even loshalen en de pomp 180 graden draaien en dan weer net als nu de aanvoer aan de onderkant en de afvoer naar de motor aan de bovenkant zetten.
Dan zitten de aan en afvoer precies op de andere aansluitingen en is e.e.a in orde.
Kennelijk heb jij ( of iemand anders ) de pomp 180 graden verdraaid weer gemonteerd met deze gevolgen.
Lees ook dit eens door , dan wordt het meteen duidelijk:
en.wikipedia.org/wiki/Flexible_impeller
Kijk ook nog even in de manual ( zie plaatje) dan zie je ook dat jou pomp nu 180 graden verdraaid zit.
Dus weer eens een typisch geval van
RTFM ![:whistle: :whistle:](/media/kunena/emoticons/whistling.png)
Ad