Nachtvlinder schreef :
Ik weet niet of het zin heeft de draaiuren, onderhoudshistorie te vermelden: de staat is zoals die is (matig...) Heb je nog recent dure onderdelen vervangen? Die zou je kunnen noemen...
Volgens de urenteller 3500 uur, vorig jaar is de startmotor en de starterkrans vervangen. Twee jaar daarvoor een revisiekop nadat de koppakking eruit geklapt was (toen wij hij nog niet van ons).
E1500 à €2000 voor een motor die aan revisie toe is, gaat naar een prijs van boven de €3500. Kan je beter een echt goede kopen voor dat geld met weinig draaiuren.
Heel eerlijk, dat is ook de reden dat ik voor nieuw zit te kijken... Je hebt weer garantie en alles aan de motor is vervangen (van steunen tot keerkoppeling) De keerkoppeling lekt iets olie, dit is ook niet te verhelpen met een keerringetje omdat er met redelijk grof geweld wat bouten zijn doorgezaagd toen deze loskwamen met wilde zee en daarbij heeft de zaag de behuizing van de koppeling geraakt. Daarnaast zijn de motorsteunen behoorlijk verroest en waarschijnlijk binnenkort ook aan de beurt.
Ik weet niet hoe oud je motor is, naar dat zal al gauw rond de 20 jaar zijn. Een prijs boven de 1000 Euro lijkt me niet realistisch.
De motor is van 1992.
Heb je ook al aan revisie van je eigen motor gedacht, dat is bij de 2gm20 erg goed te doen. En hoeft niet perse heel duur te zijn . Vaak is het een kwestie van twee nieuwe zuigers en wat nieuwe pakkingen.
Zeker als hij voor de rest eigenlijk nog goed loopt.
Zie hierboven, er zijn wel meer onderdelen die eigenlijk aan vervanging toe zijn die niet goedkoop zijn. Daarnaast zou hij weer onder garantie en verzekering vallen, dat is me ook wat waard. Zeker in combinatie met het gevoel dat alles voor de eerste 10 jaar eigenlijk goed moet zijn.