Na het vervangen van brandstof en koppelingskabel (na breuk) leek alles goed afgesteld en te werken. Totdat er water bleek te lekken vanachter de schotten. Het bleek dat van de oude koperen beluchter de tuit, al of niet met kogelventiel, was afgebroken. Duidelijk en vervangen door een Jabsco, was het snelst te krijgen. Maar dan blijkt uit de oude koperen afvoerleiding regelmatig water te komen bij het starten van de motor en er lijkt ook lucht door te gaan. Hele leiding nagelopen van beluchter tot in de kuip waar hij onderdeks eindigt. Dan blijkt hij boven in boot in een tussenlaag met schot te verdwijnen om er volgens vlakbij weer uit te komen. Wat gebeurt er daar achter de schermen, wie het weet mag het zeggen. Inmiddels een echte Vetus-afsluiter gekocht met 4 meter afvoerslang die door de scheepswand moet worden geleid. Weinig zin in, kan dit niet ook gewoon naar de kuip worden geleid zoals de oude afvoerleiding? Vetus-beluchter nog even erin gezet en het oude buisje wat op de leiding aansluit geprobeerd, verschillende maten helaas. Bij starten weer een waterballet in de boot. Ik ben ongetwijfeld dom en mis wat, tips zijn welkom.
Bijvoorbaat dank, Martijn de Jonge