zapp schreef :
Ja, ik heb mijn tank uitgebouwd. Helemaal afgetapt, daarna boren en de zaak goed schoonmaken (dat was trouwens toch nodig, want er zat nogal wat drab en condenswater in de tank).
Ik ga nu beginnen om dat netjes in te bouwen (schakelpaneeltje in de kajuit, bedrading ed.
Ik heb ooit zo'n type opnemer van Bosch in m'n tank gehad, werkt met een potmeter en een hefboom die je moet afstellen op de diepte van je tank. Die potmeters willen na verloop van tijd nog wel een probleem geven. Als je meter buiten plaatst, verdient het aanbeveling eentje met dubbelwandig glas te monteren, anders krijg je last van condens.
Zitten in de tank standpijpen vanaf de bovenkant van de tank richting bodem voor aanzuig en retour ? Van welk materiaal ? Ideaal zouden die van RVS 316 moeten zijn.
Je kan ook overwegen de aanzuigleiding van de opvoerpomp onderin de tank te monteren. Voordeel daarvan is dat er zich geen vuil of water onderin de tank ophoopt, maar dat je dat direct in je waterafscheider/groffilter vindt, waar je het eenvoudig kunt verwijderen.
Koper is niet compatibel met de huidige diesel. Bij alle aansluitingen en leidingen : vermijd messing en koper. RVS 316 fittingen zijn bovendien goedkoper dan messing exemplaren. Als je slangen gebruikt, neem dan een type dat biodiesel bestendig is. In het recente verleden is veel over dit onderwerp gediscussieerd op het ZF. Gebruik de zoekfunctie ! Succes bij je werkzaamheden.