Ga dat maar doen !
ik zal het nog een keer zeggen
Het systeem is simpel, montage is simpel, werking is simpel en betrouwbaar, en je hebt een klasse motor
Mijn motor hangt het hele jaar gewoon in het water met zijn staartstuk, en het ontkalken is daar al helemaal niet nodig, ook al omdat je hem om de zoveel draaiuren reviseert, een beetje aanslag in het pomphuis en het rubber schoepenradje is wat flexibeler geworden.
eens in de twee drie jaar dus, 200 uur is best veel en dan ziet ie er ook nog goed uit.
en gewoon zelf doen, beetje olie in het staartstuk, olie in de carter, bougietjes, benzinefiltertje. carburator vlotterdekseltje er af schroeven en proper maken...nooit oude benzine gebruiken, max 2 maanden en liefst v-power en als je een reserve tankje hebt daar dan aspen in want die is lang houdbaar.
En vergeet niet een keertje het benzineslangetje te vernieuwen , die verhard na vele jaren en gaat dan valse lucht trekken..en ook de aansluiting van de tank op de motor een keertje te vernieuwen.
Dan mag de motor er nooit mee stoppen, en is ie veranderd in een buitengewoon uiterst betrouwbare machine.
Je hebt een zeer goeie motor..
en allemaal zelf leren doen ! of zoek een monteur die het snapt.
oja vergeet de vetnipeltjes niet en wat vet op de besturingskabels en beweegbare delen op en rond de motor
qua ontkalken !
Dat zou alleen van toepassing zijn als alles in het pomphuis nieuw is, en er een goede controlestraal is en toch een slechte koeling van de cilinders..
lijkt mij bij jou motor geen issue nu
Komt goed zo.
het slechtste voor een oplossing is meerdere dingen tegelijk doen ! eerst oplossen !
Ik heb wel een ander vraagje, hoe ben je er achter gekomen dat de waterkoeling niet meer werkte ?
Warmloper ?
Bert65 schreef :
Hoi Martijn,
Dank je wel voor je bericht. Dit is toevallig net de set die ik besteld heb. Ik weet zeker dat het cupje niet mist, ik heb in de winter het staartstuk er meerdere keren af gehaald en het impellerhuis (en de impeller, die er overigens nog goed uit zag) vervangen. Ik kan mij nog herinneren dat de bodemplaat van de pomp er niet zo netjes uit zag al die op de foto
Ik hou het er voorlopig op dat de motor er slecht tegen kan als er iemand op het voordek staat. Ik ga de motor dus dieper hangen en neem de extra weerstand voorlopig voor lief. Ik zal natuurlijk ook de revisieslet monteren. En dan nog maar eens opzoeken wat ik kan vinden over het ontkalken van motoren.