maakt allemaal niks uit !
als je hem netjes reviseert en er is koelwater en een krachtige controle straal en hij draait prima in de kliko, en je monteerd hem met voldoende diepte in je boot dan is ie klaar,
elke stap die je maakt merk je wel of er iets niet klopt en dan pas verder en dieper kijken , dit is gespeculeer op niks af, al kan dat op zich wel leerzaam zijn en leuk als je van techniek houd, ik ben wat sneller en effectiever vanwege mijn voorliefde voor het bakken van appeltaarten
Joop66 schreef :
Ik heb hier nog eens over nagedacht.
Wat mij betreft zijn er 2 mogelijke rootcauses:
1: Iets mechanisch,
2: Iets met aan of afvoerleiding
1: Mogelijke mechanische zaken:
1.1: Scherpe randen aan de binnenkant van het pomphuis,
1.2: axiale speling van de impellor in het pomphuis ==> hij zal in eerste instantie een beetje lucht moeten verpompen om water te krijgen. Dat is niet erg, maar als er speling is, lekt hij en zal de lucht niet voldoende aanzuigen en geen water krijgen.
1.3: speling van lagers/ kromme as etc, met hetzelfde effect als 1.2
2:Leidingen:
2.1: Kan z'n water niet kwijt, na de pomp is iets verstopt.
2.2: Kan niet aan water komen:
2.2.1: de aanzuigleiding lekt, er wordt valse lucht getrokken, effect zie 1.2
2.2.2: Aanzuigleiding (bijna) verstopt. Duurt te lang voor er water komt, ondertussen heeft de impeller te veel geleden.
Heb je nog kapotte impellers? Foto's doen wonderen.
En hoe ver is ver?