Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal?

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 07 sept 2018 18:54 #976739



Vandaag proefvaart gemaakt op een jacht met Volvo penta MD 47 A motor.

Nadat we rustig de motor op temperatuur hebben laten komen, hebben we enkele keren vol gas de motor gehad. Daarbij kwam een rookwolk uit de uitlaad die zo erg was, dat het helemaal wit van rook werd om ons heen. We hebben het meerdere keren gedaan en telkens precies het zelfde resultaat.

Bij normaal gas blijft er rook uit komen, lijkt blauw / wit van kleur, maar wel aanzienlijk minder en niet storend.

Is dit normaal?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 07 sept 2018 19:03 #976742

  • dehler
  • dehler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3845
Lijkt mij onvolledige verbranding van diesel met olie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 07 sept 2018 20:09 #976767

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3841
Onvolledige verbranding van diesel geeft meestal zwarte rook, dit lijkt op SMO en is wel behoorlijk heftig. Start de motor wel goed ? Vind je ook diesel in je motorolie ? B) Kunnen eigenlijk maar een paar dingen zijn , of een lekke koppakking of een zuigerveer kapot. Verstuiver geeft meestal ook zwarte rook.
Zou beginnen met de compressie op te meten als eerste. ;)

Mijn 35 jaar oude VP2003 rookt ook iets tijdens normale vaart en is SMO maar is veel minder dan jij laat zien. B)
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Laatst bewerkt: 07 sept 2018 20:13 door svalk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 07 sept 2018 20:36 #976776

Is een 65 pk 6 cilinder :unsure: koppakking kan maar dat zou je moeten kunnen zien in het expansievaatje, niet alleen sludge, maar wat eruit gaat en behoorlijk druk opbouw daar .

Tis vrij wit , hoe is het met de koeling gesteld? Slechte koeling in het seawater gedeelte kan aardig witte stoom veroorzaken

Kortom niet eenvoudig , wat van te zeggen hoe en wat , behalve wat aandragen :) helaas
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 07 sept 2018 20:39 #976778

  • gURBe
  • gURBe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 219
Zoveel rook is niet echt/echt niet goed. Ziet er uit als een reparatie (lees: geld) Als de verkoper flink op de prijs wil laten vallen zou ik de aankoop overwegen.
Sailing: The most expensive way to get somewhere for free
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 07 sept 2018 20:50 #976781

BurneyK schreef :
Zoveel rook is niet echt/echt niet goed. Ziet er uit als een reparatie (lees: geld) Als de verkoper flink op de prijs wil laten vallen zou ik de aankoop overwegen.

Wat schiet je daarmee op ? Hoeveel zakken ? Wat is flink ?

15 k eraf ? Mag je hopen dat hij niet Total loss is dat blok, anders ga je nog flink de bietenbrug op :(

Monteur bellen , en diagnose stellen , prijsopgave

Meer is het niet
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 07 sept 2018 21:23 #976799

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3841
Jeroen-pion schreef :
BurneyK schreef :
Zoveel rook is niet echt/echt niet goed. Ziet er uit als een reparatie (lees: geld) Als de verkoper flink op de prijs wil laten vallen zou ik de aankoop overwegen.

Wat schiet je daarmee op ? Hoeveel zakken ? Wat is flink ?

15 k eraf ? Mag je hopen dat hij niet Total loss is dat blok, anders ga je nog flink de bietenbrug op :(

Monteur bellen , en diagnose stellen , prijsopgave

Meer is het niet

Zo is dat hoor, hadden ze eerst maar even moeten laten opknappen B)
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 08 sept 2018 10:35 #976900

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5231
Jeroen-pion schreef :
BurneyK schreef :
Zoveel rook is niet echt/echt niet goed. Ziet er uit als een reparatie (lees: geld) Als de verkoper flink op de prijs wil laten vallen zou ik de aankoop overwegen.



15 k eraf ? Mag je hopen dat hij niet Total loss is dat blok, anders ga je nog flink de bietenbrug op :(



Total Loss is de motor niet. Want dan zou hij het niet meer doen.
Een set nieuwe of gereviseerde verstuivers kan het rookprobleem misschien wel oplossen
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 08 sept 2018 10:36 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 08 sept 2018 12:59 #976926

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6879
Als dit een proefvaart was met als doel het schip te kopen, dan zou ik dit niet doen.
Laat de huidige eigenaar de motorproblemen maar oplossen, of je moet een ernstige prijsvermindering kunnen bekomen, zodat je de motor kunt laten reviseren.
Want tussen de lijnen door meen ik te lezen dat de eigenaar dit als normaal beschouwde, en dus misschien al enige tijd zo heeft doorgevaren. Dat lijkt me voor de motor ook niet erg gezond.

Veel wijsheid toegewenst .
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 08 sept 2018 14:31 #976944

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5954
misschien zo een eigenaar die m altijd eerst een half uur stationair “op temperatuur” laat komen en nooit volgas heeft gevaren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 08 sept 2018 15:08 #976947

Dit ziet er uit als te weinig water toevoer naar de waterinjectie in de natte uitlaat. Het injectie water verandert in stoom. Oorzaak vervuilde warmtewisselaar, verstopt wierfilter of koelwater inlaat. Dat is geen dure reparatie. Kun je zelf oplossen als je een beetje handig bent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 08 sept 2018 16:04 #976956

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4130
Dit ziet er niet uit als waterdamp, meer een vettige blauwwitte walm. Lekker laten liggen die boot. Of de huidige eigenaar in orde laten maken. Dit is niet af te doen als kleinigheidje, maar vergt serieuze aandacht.
Laatst bewerkt: 08 sept 2018 16:05 door CeesS.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 08 sept 2018 19:05 #976988

brrr. had gehoopt dat het minder ernstig zou klinken :-). Ben beetje verlieft op afmeting / type boot. Maar, geld voor een nieuwe motor of andere dure ellende kan ik mij niet veroorloven.

Het jammere is in deze situatie, dat ik het koop van een verkoophaven, die zelf weinig weet van de boot en de historie ervan. De eigenaar zou in zeer slechte gezondheid verkeren, dus die heb ik nooit kunnen spreken.

Ik heb begrepen van enkele bedrijven die Volvo Penta's reviseren, dat voor dit type motor geen onderdelen meer gemaakt worden / niet te krijgen zijn. Als ik even door lees op internet lees ik ook mensen die het motorblok hebben vervangen omdat enkele simpele onderdelen (lees; goedkoop) niet meer te verkrijgen zijn.

svalk schreef :
Onvolledige verbranding van diesel geeft meestal zwarte rook, dit lijkt op SMO en is wel behoorlijk heftig. Start de motor wel goed ? Vind je ook diesel in je motorolie ? B) Kunnen eigenlijk maar een paar dingen zijn , of een lekke koppakking of een zuigerveer kapot. Verstuiver geeft meestal ook zwarte rook.
Zou beginnen met de compressie op te meten als eerste. ;)

Mijn 35 jaar oude VP2003 rookt ook iets tijdens normale vaart en is SMO maar is veel minder dan jij laat zien. B)

Motor startte in een keer, gek genoeg ook zonder voorgloeien (of hooguit 2 sec voorgloeien). Motorolie is helaas net vervangen en nog z.g.a.n.. Er lag wel een plas zwarte olie onder de motor, de eigenaar en verkoop haven weet niet hoe dat er komt. De motor was koud bij starten, dat had ik vooraf gevoeld.

johannesw schreef :
Dit ziet er uit als te weinig water toevoer naar de waterinjectie in de natte uitlaat. Het injectie water verandert in stoom. Oorzaak vervuilde warmtewisselaar, verstopt wierfilter of koelwater inlaat. Dat is geen dure reparatie. Kun je zelf oplossen als je een beetje handig bent.

Het is een type droge uitlaad. Dan gaat uw bericht hier niet voor op, klopt dat?
Laatst bewerkt: 08 sept 2018 19:06 door klaas1992.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 08 sept 2018 19:08 #976989

Jeroen-pion schreef :
Is een 65 pk 6 cilinder :unsure: koppakking kan maar dat zou je moeten kunnen zien in het expansievaatje, niet alleen sludge, maar wat eruit gaat en behoorlijk druk opbouw daar .

Tis vrij wit , hoe is het met de koeling gesteld? Slechte koeling in het seawater gedeelte kan aardig witte stoom veroorzaken

Kortom niet eenvoudig , wat van te zeggen hoe en wat , behalve wat aandragen :) helaas

Hoe zou ik dat kunnen testen? Dit is een type met droge uitlaat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 09 sept 2018 00:05 #977034

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4130
Deze motor is door Volvo geproduceerd van 1955 tot 1961. Het is een museumstuk waar geen onderdelen meer van te verkrijgen zijn. Zelfs als de motor in onberispelijke staat zou verkeren, moet je jezelf afvragen of je hier mee wilt blijven varen. Bij problemen kan dit heel veel geld gaan kosten, of volledige vervanging noodzakelijk maken. Ik zou in ieder geval een ervaren Volvo Penta monteur de zaak laten bekijken en om een oordeel vragen. De vraag stellen hier op het forum is prima, maar hier zijn geen helderzienden aanwezig. Op afstand is het onmogelijk motorproblemen precies vast te stellen, en de gevolgen daarvan voor jouw portemonnee in te schatten. En die informatie heb je toch wel nodig om tot een verantwoorde beslissing tot aanschaf te komen.
Laatst bewerkt: 09 sept 2018 10:05 door CeesS.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 09 sept 2018 09:39 #977099

Klaas,
Ik lees dit draadje nu pas.
Aangezien de motor een droge uitlaat heeft, is de wit/grijze rook geen waterdamp. Dan kan het alleen maar onverbrande brandstof zijn (dat geeft geen zwarte rook, want dat treedt alleen maar op bij zuurstoftekort).
Het lijkt erop dat de verstuivers dringend aan een beurt toe zijn: als die slecht vernevelen of nazeiken, ontstaan relatief dikke druppels brandstof die als wit/grijze rook naar buiten komen.
Een stel verstuivers reviseren is niet zo duur en niet zo moeilijk.
Het feit dat de motor een goede koude start heeft, duidt erop dat het met de compressie wel snor zit.

Blijft wel het feit dat het een heel oude motor is waar ongetwijfeld wel iets aan mankeert. Maar is dat erg?
Zelfs in de beroepsvaart draaien nog veel motoren van meer dan 50 jaar oud, vaak uitstekende en betrouwbare exemplaren. (Die op papier niet voldoen aan de laatste emissie-eisen, maar bij meting-aan-de-pijp schoner blijken te zijn dan veel moderne naaimachientjes.)
Mijn eigen 8-cilinder langzaamlopende Deutz uit 1959 had middelzware loopsporen in twee cilinders, kennelijk van een vastloper door koelwatergebrek. Gaf verder geen problemen, draaide prachtig.

Als de boot je aanstaat, bekijk die motor dan nog eens zorgvuldig. Check op lekkages, roest, rammels, vorstschade. Neem een spiegeltje en zaklamp mee. Neem een oliemonster en laat dat checken bij zo'n bedrijf dat de olie napluist op onregelmatigheden. Lijkt dat allemaal goed genoeg, dan gaat die motor op z'n minst nog een flink aantal jaren mee. Natuurlijk wel effe die verstuivers aanpakken.
Groet!
Wim.
Schippers schoffelen niet
Laatst bewerkt: 09 sept 2018 09:40 door Berghout-2.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 09 sept 2018 10:06 #977104

Berghout-2 schreef :
Aangezien de motor een droge uitlaat heeft, is de wit/grijze rook geen waterdamp.
Wim.

Oh nee?
Dat kan wel degelijk maar dan alleen als het vrij koud is buiten.
Besef je wel hoeveel waterdamp er ontstaat bij de verbranding van diesel?
Ruim 12 , sorrie 2,79 liter water per kg diesel.En daarvan zal beneden een graad of 15 een groot deel als damp condenseren.
Nooit water uit de uitlaat van je auto zien druppelen?
Onverbrande diesel kan natuurlijk ook witte of lichtgrijze rook veroorzaken maar dat ruik je direct en wordt in dat geval vrijwel zeker veroorzaakt door (na)lekkende verstuivers.
Als eerste die laten reviseren is dus een heel goed advies en kost , afhankelijk of er nieuwe nozzles in moeten , tussen de €150 en €300 voor vier verstuivers.
Alleen dan niet bij een VP dealer laten doen ( die het sowieso vrijwel altijd niet zelf zal doen maar uitbesteedt ) maar direct bij een gespecialiseerd motor revisiebedrijf of bijv. een Bosch service station.
Ad
Laatst bewerkt: 09 sept 2018 11:21 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 09 sept 2018 11:09 #977127

Yellow Boat schreef :
Berghout-2 schreef :
Aangezien de motor een droge uitlaat heeft, is de wit/grijze rook geen waterdamp.
Wim.

Oh nee?
Dat kan wel degelijk maar dan alleen als het vrij koud is buiten.
Besef je wel hoeveel waterdamp er ontstaat bij de verbranding van diesel?
Ruim 12 liter water per kg diesel.En daarvan zal beneden een graad of 15 een groot deel als damp condenseren.
Nooit water uit de uitlaat van je auto zien druppelen?
Onverbrande diesel kan natuurlijk ook witte of lichtgrijze rook veroorzaken maar dat ruik je direct en wordt in dat geval vrijwel zeker veroorzaakt door (na)lekkende verstuivers.
Als eerste die laten reviseren is dus een heel goed advies en kost , afhankelijk of er nieuwe nozzles in moeten , tussen de €150 en €300 voor vier verstuivers.
Alleen dan niet bij een VP dealer laten doen ( die het sowieso vrijwel altijd niet zelf zal doen maar uitbesteedt ) maar direct bij een gespecialiseerd motor revisiebedrijf of bijv. een Bosch service station.
Ad

12 liter water op iets meer dan een liter diesel, is dat niet een beetje veel?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 09 sept 2018 11:20 #977128

Je hebt gelijk . :blush:
Dat krijg je als je de rekenmachine van google gebruikt .
Maar even goed.
Diesel bestaat hoofdzakelijk uit lineaire koolwaterstofmoleculen. Gemiddeld is dat het molecuul C10H22 ( maakt trouwens maar weinig uit welk molecuul je gebruikt). Dat heeft een molecuulgewicht van 142 (10*12+22). Daarvan is 22/142 waterstof.
Uit die waterstof ontstaat water met een molecuulgewicht van 18.
Dat betekent dat er 18 keer zoveel water ontstaat als er waterstof in de diesel zit.
Per kg diesel dus 22/142*18= 2,79 kg water. Naast trouwens 120/142*44/12 oftewel dik 3 kg CO2.
Zal het maar even aanpassen.
Er ontstaan dus (zoals altijd bij verbranding) meer verbrandingsproducten dan er brandstof verbrand wat logisch is want er reageert immers zuurstof mee.

Maar goed , wat ik er mee wilde zeggen , nl. dat er wel degelijk water in de uitlaatgassen komt wat kan condenseren blijft een feit.
Bij een mens ook niet eens anders.Is tenslotte ook een soort ingewikkelde verbrandingsmotor :lol:
Ad
Laatst bewerkt: 09 sept 2018 11:28 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 09 sept 2018 11:58 #977144

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4130
Yellow Boat schreef :
Onverbrande diesel kan natuurlijk ook witte of lichtgrijze rook veroorzaken maar dat ruik je direct en wordt in dat geval vrijwel zeker veroorzaakt door (na)lekkende verstuivers.
Als eerste die laten reviseren is dus een heel goed advies en kost , afhankelijk of er nieuwe nozzles in moeten , tussen de €150 en €300 voor vier verstuivers.
Ad

De TS heeft een 6-cilinder VP. Fer noemt een revisie bedrag van 120 tot 130 € per verstuiver, dat loopt flink op voor 6 verstuivers zonder dat je zeker weet dat die de oorzaak zijn. Vergeet niet dat de betreffende motor 60 jaar oud is. Wij kunnen hier alle mogelijkheden en onmogelijkheden gaan opsommen, een goede monteur ter plekke kan volgens het beste beoordelen wat er mis is met deze motor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 09 sept 2018 12:40 #977152

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3841
CeesS schreef :
Yellow Boat schreef :
Onverbrande diesel kan natuurlijk ook witte of lichtgrijze rook veroorzaken maar dat ruik je direct en wordt in dat geval vrijwel zeker veroorzaakt door (na)lekkende verstuivers.
Als eerste die laten reviseren is dus een heel goed advies en kost , afhankelijk of er nieuwe nozzles in moeten , tussen de €150 en €300 voor vier verstuivers.
Ad

De TS heeft een 6-cilinder VP. Fer noemt een revisie bedrag van 120 tot 130 € per verstuiver, dat loopt flink op voor 6 verstuivers zonder dat je zeker weet dat die de oorzaak zijn. Vergeet niet dat de betreffende motor 60 jaar oud is. Wij kunnen hier alle mogelijkheden en onmogelijkheden gaan opsommen, een goede monteur ter plekke kan volgens het beste beoordelen wat er mis is met deze motor.

Ja is zeker waar, alleen die monteur is ook geen helderziende vermoed ik en zal dus de verstuivers en de compressie moeten gaan meten en ben je al een deel geld kwijt zonder dat je wat hebt maar je weet WEL wat in ieder geval. B)
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 09 sept 2018 12:59 #977159

Tuurlijk kan het wel waterdamp zijn , als de koppakking door is moet je eens opletten hoeveel koelvloeistof er te verdampen is .

Natte uitlaat of droog , in beide gaat het daar door naar buiten ;)

Maar goed we kunnen nog zeker 6 pagina’s door raden , goede antwoord zal er best een keer tussen staan , alleen welke is dat :unsure:
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 09 sept 2018 13:49 #977167

CeesS schreef :
Yellow Boat schreef :
Onverbrande diesel kan natuurlijk ook witte of lichtgrijze rook veroorzaken maar dat ruik je direct en wordt in dat geval vrijwel zeker veroorzaakt door (na)lekkende verstuivers.
Als eerste die laten reviseren is dus een heel goed advies en kost , afhankelijk of er nieuwe nozzles in moeten , tussen de €150 en €300 voor vier verstuivers.
Ad

De TS heeft een 6-cilinder VP. Fer noemt een revisie bedrag van 120 tot 130 € per verstuiver,

Dat zal dan wel vrijwel zeker inclusief nieuwe nozzles zijn want die kosten i.h.a. tussen €50 en €100 per stuk voor die oudere types .Even rondmailen of bellen kan nog minder opleveren zoals deze veel gebruikte in de VP verstuivers www.parts4engines.com/volvo-pe...-4-injector-nozzles/ . Ook hier hebebn ze diverse goedkope , ook voor oudere motoren: www.dieselkontor.de/index.php?...99366m74e14sd5ubshm3 Geheel nieuwe verstuivers zijn weer 2-3 keer zo duur maar die heb je zelden nodig.
Alleen controleren en opnieuw afstellen ( die van mij hadden bijv. een 20 bar te lage druk na 2300 draaiuren en daarom extra vulplaatjes nodig ) kost niet meer dan 30-50 voor de benodigde vulplaatjes en eventueel nieuwe veren.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 09 sept 2018 16:20 #977200

douwe schreef :
Jeroen-pion schreef :
BurneyK schreef :
Zoveel rook is niet echt/echt niet goed. Ziet er uit als een reparatie (lees: geld) Als de verkoper flink op de prijs wil laten vallen zou ik de aankoop overwegen.



15 k eraf ? Mag je hopen dat hij niet Total loss is dat blok, anders ga je nog flink de bietenbrug op :(



Total Loss is de motor niet. Want dan zou hij het niet meer doen.
Een set nieuwe of gereviseerde verstuivers kan het rookprobleem misschien wel oplossen

Dat hij het doet zegt niet zo veel, de 1160 bij mijn oom in de boot doet het ook jammer is de schreur in de 5e cilinder, niet te repareren
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo penta MD47A veel rook bij vol gas normaal? 09 sept 2018 16:43 #977202

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5231
Jeroen-pion schreef :
douwe schreef :
Jeroen-pion schreef :
BurneyK schreef :
Zoveel rook is niet echt/echt niet goed. Ziet er uit als een reparatie (lees: geld) Als de verkoper flink op de prijs wil laten vallen zou ik de aankoop overwegen.



15 k eraf ? Mag je hopen dat hij niet Total loss is dat blok, anders ga je nog flink de bietenbrug op :(



Total Loss is de motor niet. Want dan zou hij het niet meer doen.
Een set nieuwe of gereviseerde verstuivers kan het rookprobleem misschien wel oplossen

Dat hij het doet zegt niet zo veel, de 1160 bij mijn oom in de boot doet het ook jammer is de schreur in de 5e cilinder, niet te repareren
Wat is een 1160?
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.195 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl