Je zou kunnen proberen om een tuinslang op de doorspoel aansluiting te draaien , maar daar moet je wel voorzichtig mee zijn omdat als ergens toch een flinke verstopping ziet dan blaas je enkel wat slangen van de motor eraf en meer niet.
Het enige wat dan nog overblijft voordat je schroef afhaal,wat overigens in het water wel te doen is ,(heb het zelfs in November gedaan!)Is de thermostaat controleren.
Deze is te bereiken door eerst het zwarte plastic vliegwiel deksel bovenop de motor te verwijderen
Het thermostaat behuizing zit met enkele boutjes vast, gebruik wel een nieuwe pakking.
Als de kanaaltje voor of na de thermostaat dicht zitten ,of deze helemaal niet open gaat dan zou je motor steeds warmer worden.
Haal het thermostaat eruit en draai dan de motor rond,zonder contact uiteraard,dan merk je al gauw genoeg of er water omhoog komt uit de pomp,dan is alles in orde onderin het startstuk!
Lig het thermostaat in warm water en kijk of er iets van beweging in zit , meestal gaat het toch niet wijd open , als je niet zeker ben is vervangen wel een optie.
Het kan ook een stuk kalk of rubber van de oude impellor dat ergens de boel verstopt.
Tip: probeer je schroef af te halen staande in ondiep water.
Als het splitpen eruit is en de 17mm moer iets los gedraaid is , doe dan een stevig draagtas om het startstuk heen en haal met je vrije hand alles voorzichtig van de as af en laat deze in het zak vallen .Anders moet je de onderdelen stuk voor stuk eraf en naar boven brengen , of het gevoel dat je handen tekort komt!. Maar als je rustig aan doet lukt het prima, eerst een touwtje om de schroef vast geeft ook een gevoel van wat er ook gebeurt.....
Dit bestaat uit het Splitpen , 17mm kroonmoer ,rvs plaatje, bronzen centreerbusje,schroef zelf,dikke stalen centreer bus , shim spacer .