holtere schreef :
Gewoon het gewicht verdelen dus, je snapt dat wel: niet aan een rubber trekken en aan de ander duwen of zo. Daarna met gelijke slagen zo recht mogelijk voor de as zetten.
Tsja, dat heb ik vast wel gedaan.
De voorste 2 steunen heb ik niets aan gedaan, de achterste 2 gelijk op ietsje opgedraaid (minder dan 2 mm) totdat de flenzen fatsoenlijk raakten.
Achterste steunen zijn echt anders, zal er eens een foto van maken.
Ook dikkere bouten en grotere moeren (voor 24mm, achter 26 mm).
Ooit bij een Volvo auto (240) een kapotte motorsteun gehad. Die motor (tikje groter dan de MD2030) staat op 3 rubbers: 2 er midden naast, een ver naar achter, voorbij de versnellingsbak, dus zowat tussen de voorstoelen.
De motor was naast de gebroken steun gaan staan, hele versnellingspook (zo'n lange nog, 70 cm schuin naar achteren) stond erg scheef, tegen de rechter stoel aan. Als je optrok tilde de motor zich helemaal op van de kapotte steun... maar voorzichtig ermee rijden ging wel.
Rechtsvoor de krik onder de auto gezet, omhoog, stapel stenen onder de motor en de krik weer laten zakken. Toen was er genoeg ruimte om de rubberen steun te vervangen
Een makkie, die motorrubberzooi.