Hey Ed,
Grappig, ik heb net het tegenovergestelde gedaan: van vaste naar MaxProp schroef.
Mocht je de boel uit elkaar gaan halen: niet zo maar meteen gaan doen! Noteer eerst de stand van de spoed! Want dat is waardevolle info voor het uitzoeken van een nieuwe schroef. Die gok van 35 a 40 graden kun je dan goed vast stellen met stapjes van 2 graden. Maar daar is het al te laat voor als ik die foto's zie...
Mocht de boel versleten zijn: voor minder geld dan een nieuwe schroef, schijn je een maxprop te kunnen laten reviseren. Te weinig vet zou het moeilijk omschakelen al kunnen verklaren. Die boutjes die de twee helften op de as klemmen, lijken er wel aardig uit getrokken te zijn. Maar met een overmaat en tappen, is zoiets wel vaak te repareren. Dat lijkt ook niet door de ontbrekende anode te komen.
Verder ken ik wel een goed en betaalbaar adresje in A'dam voor eventuele aanpassingen aan je schroefas, mocht dat nodig zijn bij een nieuwe schroef