De keerkoppeling is half maart -met succes- vervangen.
Vooraf waren vele bouten en moeren meerdere malen met kruipolie ingespoten.
Delen van brandstofsysteem, dampafzuigsysteem, koelwatersysteem zijn losgenomen om ruimte te creeren. Ik kan mij niet meer herinneren of dat absoluut noodzakelijk was maar ben van mening dat het de voorkeur geniet boven niet losnemen.
De meeste bouten waarmee de keerkoppeling aan de motor is gebout losten gemakkelijk. Enkele wat moeilijker. Dat werd voornamelijk veroorzaakt doordat er rondom die boutenkoppen te weinig ruimte was om een een dop te plaatsen. Het gebruik van een pijpsleutel bracht uitkomst.
Om de keerkoppeling -naar achter- uit te kunnen nemen (terwijl de motor op zijn plaats blijft) bleek het noodzakelijk om de dwarsplank iets boven en iets achter de keerkoppeling los te nemen. De SB-zijde van deze plank is omlijnd op de foto.
Er is uiterst omzichtig gewerkt door 2 personen, ook al omdat beiden dit voor de eerste maal deden. Benodigde werktijd circa 10 uur per persoon, verdeeld over 2 dagen.
De dwarsplank die uitgenomen moest worden: