Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Koolstofafzetting verwijderen uit uitlaatbocht

Koolstofafzetting verwijderen uit uitlaatbocht 20 mrt 2018 15:18 #927852

Ik heb de bocht met een Dremel schoongemaakt. Overal kom ik op hard materiaal met voldoende wanddikte, maar bij één van de kanalen tegen waterslag tik ik met een schroevedraaier een sleuf in van een paar cm, precies langs de plek waar die aan het huis gegoten is. Dat lijkt me einde bocht.

Op zoek dus naar een nieuwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koolstofafzetting verwijderen uit uitlaatbocht 20 mrt 2018 21:30 #927983

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4481
Plaatsen van een nieuwe bocht op mijn boot nieuwe elleboog (voor de uitlaat)
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koolstofafzetting verwijderen uit uitlaatbocht 20 mrt 2018 22:40 #927996

  • Petervdw
  • Petervdw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1515
Gregor,
Bedankt voor de uitgebreide reportage en de foto's. Ik wist niet dat je er zoveel gemaakt had. Verrassing om je eigen handen op het zeilersforum terug te zien. :)

Vr.groet, peter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koolstofafzetting verwijderen uit uitlaatbocht 21 mrt 2018 08:50 #928073

  • Groentje
  • Groentje's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 156
De soort RVS is belangrijk er zijn zoveel soorten ,dus belangrijk dat deze is geschikt voor chemische stoom,zuren en zouten , ooit maakte ik er van gewoon 304 en/of 316 ,na 2 jaar volledig weg ...iets bijgeleerd, heb er zo een met het juiste materiaal bij een goede vriend op een Bukh gemaakt zit er nu al 8 jaar prima dus.
info RVS soort die geschikt is:
Typen 321 (UNS S32100) en 321H (UNS S32109)
Type 321 is een austenitisch, chroom-nikkel roestvast staal dat titaan bevat om koolstof te stabiliseren. Dit type
wordt aanbevolen voor onderdelen die worden blootgesteld aan bepaalde corrosieve milieus, en die worden
gefabriceerd door middel van lassen en naderhand niet kunnen worden gegloeid. Het wordt eveneens
aanbevolen voor onderdelen die worden blootgesteld aan temperaturen variërend tussen 425 en 900˚C in
bepaalde corrosieve milieus.
Deze legering wordt niet aanbevolen voor decoratieve doeleinden. Hij wordt gebruikt voor motoronderdelen in de
lucht- en ruimtevaart, omhullingsbuizen van verhittingselementen, verwarmingselementen en ovenonderdelen die
worden onderworpen aan cyclische verhitting en corrosieve vloeistoffen zoals rookgascondensaat. Het type 321H
is een modificatie van type 321 met een koolstofgehalte dat tussen 0,04 tot 0,10 procent wordt gehouden ter
verbetering van de sterkte bij hoge temperatuur.
foto:de nieuwe is van het juiste RVS en nadien binnen en buiten gestraald .
Ik ben niet jong genoeg om alles beter te weten...
Laatst bewerkt: 21 mrt 2018 08:51 door Groentje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl