O.E.B. schreef :
Klopt Ad. Maar nauwkeurigheid van de manometer buiten beschouwing gelaten: beide verstuivers zijn op dezelfde manometer getest natuurlijk. Delta P is nu 10 bar, procentueel gezien had ik het liever dichter bij elkaar gehad. Ik werk in de machinekamer, dus voor privemotortjes wil ik het ook helemaal hebben
Cees: bedankt dat je de manual wilt delen, mailadres per PB verstuurd
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Wat de meesten hier al aangeven is dit een verschil van NIX. De openingsdruk wordt trouwens afgesteld met plaatjes. met diktes van 0.1, 0,15, 0,2, 0,3 en 0,5 mm. Een plaatje dat 0,1 mm dikker is geeft een druk verhoging van 10 bar. Er zijn geen plaatjes met verschillen van 0,01 mm. dus je kunt niet exakt per bar afstellen. Dus 5 bar meer of minder is al beregoed.
Zodra je de geteste verstuivers demonteerd en de motor gaat draaien krijg je meestel al een klein verloop in de druk die niet te controleren is.
De ingespoten hoeveelheid brandstof blijft ook gelijk n.l het volume dat afgegeven wordt door de brandstofpomp.
Tijdens het inspuitproces zal de brandstofdruk in de persleiding ook nog sterk oplopen afhankelijk van het vermogen dat je vraagt. Ook niet te regelen.
Nog een opmerking. De druk(170 bar) die aangegeven wordt is de druk waarbij de verstuivernaald gelicht wordt tegen de afgestelde veerdruk in. De injectiepomp levert dus een veel hogere druk dan die 170 bar.