Hallo,
Heb het volgende probleem: mijn batterijen werden thuis opgeslagen tijdens de winterstop en af en toe aan de druppellader gehangen. Ik merkte toen dat het startaccu minder geladen raakte dan het service accu (12,56 V vs 12,67 V).
Gisteren de batterijen weerom aangesloten op de boot: service accu werkt perfect.
Bij het aanzetten vh contact weerklonk het alarmtje, dus zover ok. Maar wanneer de startknop werd ingedrukt maakte de motor een fractie van een seconde een poging rond te gaan (echt héél kort), waarna het display blank werd..... de motor bleef verder dood.....

Nameten vh start accu leverde daarna 12,40 V op... De hoofdzekering lijkt nog ok
Vragen:
- kan het zijn dat het accu alsnog stuk is? (ondanks 12,40 V)
- mag ik jumper kabels gebruiken met het service accu?
- zit er ergens nog een zekering die kapot kan zijn?
- wat zou dan de reden voor kortsluiting kunnen zijn?
Vast bedankt,
Z