Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Problemen Yanmar 1gm10 uit 1993

Problemen Yanmar 1gm10 uit 1993 26 okt 2014 15:05 #563976

  • Felix
  • Felix's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 150
Mijn Yanmar 1gm10 start pas na lang starten en dan vaak met een een bonk en veel rook. Dit is sinds ik problemen heb gehad met de koeling (er zal een oude impellor in de leiding).
Als de motor warm is dan loopt alles goed en de motor gebruikt eigenlijk geen olie. Iemand een idee wat dit kan zijn?
De motor komt ook traag op snelheid, maar dat was misschien altijd al wel. Het is immers maar een eenpitter.
Van X4, Schakel, Etap 23i, Compromis 777 naar Etap 30i
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Problemen Yanmar 1gm10 uit 1993 26 okt 2014 15:09 #563978

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1587
Ik heb dezelfde motor, komt inderdaad wat traag op gang. Maar dat is normaal!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Problemen Yanmar 1gm10 uit 1993 26 okt 2014 15:18 #563979

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
Punten van aandacht

lucht lek
vuile filters
oude diesel

Deze motor heeft een indirecte inspuiting en kan daardoor moeilijker starten, dit komt mede door dat een gloei installatie ontbreekt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Problemen Yanmar 1gm10 uit 1993 26 okt 2014 15:25 #563983

Kan die "bonk"waar TS over schrijft niet duiden op een beetje waterinlek via de uitlaatklep(pen)?
Veel kan dat niet zijn want dan had die bonk allang ho betekend.
Zit er een beluchting (vacuümklepje) op de koelwaterleiding?
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Problemen Yanmar 1gm10 uit 1993 26 okt 2014 15:28 #563984

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
tja kleppen stellen en je weet het, is meesstal geen overbodige luxes.

slechte kleppen timing zorg ook voor een rumoerige motor
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Problemen Yanmar 1gm10 uit 1993 26 okt 2014 16:24 #564002

  • Felix
  • Felix's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 150
Lucht lek en kleppen stellen zijn wel opties waarbij idd eens naar zou moeten kijken.
Hoe zou ik een luchtlek kunnen vinden?
Van X4, Schakel, Etap 23i, Compromis 777 naar Etap 30i
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Problemen Yanmar 1gm10 uit 1993 26 okt 2014 16:38 #564006

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
Dat is lastig


Een lucht lek zit vaak bij het lagedruk of indruk gedeelte van het brandstofsysteem

De opvoerpomp bedienen met de hand voor dat je start kan ook het starten verbeteren en als dat zo is heb je een lucht lek
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Problemen Yanmar 1gm10 uit 1993 26 okt 2014 17:07 #564013

  • CO26
  • CO26's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 373
Toevallig vandaag mijn farymann "genezen". Het ding ging steeds slechter starten de laatste tijd. Ik ben net terug van een reisje van 2 weken en in de laatste haven kostte het zowat 5 minuten om em aan de praat te krijgen. In de zeesluis durfde ik de motor niet uit te zetten. Vanmiddag wilde hij dus echt niet meer lopen. Het zal toch niet maar om het uit te sluiten de klepspeling gecontroleerd en, bingo. Uitlaatklep gesteld en hij sloeg in één klap aan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl