Waarom geef je gas aan de carb en niet met de gashendel? Zaken losgehaald? Zo te zien staat de choke klep open dus verzuipen lijkt me sterk.
Kan er ergens valse lucht aangezogen worden?
Ja hadden de carb. opengehaald en schoongemaakt. Choke klep staat open dus verzuipen kan indd in mijn ogen niet.
Kan het zo zijn dat er valse lucht wordt aangezogen in de benzinepomp? Dat die membraantjes versleten zijn.
Dit blokje ga ik vervangen door een nieuwe exemplaar. Tevens vervang ik ook gelijk het benzine filtertje wat tussen de benzine kraan en de carburateur zit.
Ik hoor graag wat er is uigekomen zat er zelf ook aan te denken om het gewoon te vervangen.
Het is een lucht schroef, dus: open=armer mengsel, dicht=rijker. Proberen per kwart slagje.
Ik heb in de handleiding gelezen dat ik hem eerst helemaal moet dichtdraaien en dan 1 1/2 weer moet opendraaien. Ik heb dit gedaan en het lijkt erop dat hij het beste loopt als hij 1 1/4 opengedraaid is.
De benzine zit er net nieuw in.
De rest is al genoemd. Het lijkt me absoluut brandstof gerelateerd, dus OF hij verzuipt, of hij komt tekort.
Makkelijk te controleren: neem een bus startpilot oid en spuit dat als hij dreigt af te slaan in de luchtinlaat. Blijft hij daarop wel lopen dan krijgt hij te weinig brandstof...
Wat moet ik doen als hij te weinig brandstof krijgt?