boarderbas schreef :
Joost,
Ik zou die schroef even op zolder leggen en gaan varen met de nieuwe. Praktijk en theorie liggen vaak een stukje uit elkaar als het op schroeven aankomt en wie weet hebben ze JUIST een afwijkende schroef geplaatst omdat de boot er beter mee vaart.
Als je nieuwe schroef bevalt;oude op MP zetten. Neus wat rond wat vaanstandschroeven zoal "doen". Steek hoog in met een gereviseerde schroef. Je kun altijd nog zakken.
Op MP is er helaas geen te vinden. Ik heb werkelijk geen idee of zo'n gereviseerde me 50 of 500 euro moet opleveren. Zie nieuw prijzen tussen de 1500-4500 euro. Ook niet echt een lekkere indicatie dus
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
.
De schroef die er nu onder zit is de originele 2 blads schroef van de boot. De motor ging trillen bij hogere toeren met de vaandstandschroef, dat is nu verholpen. Wel minder power in zijn achteruit (vooruit loopt heel vlotjes en soepel). Zal er wel iets mee te maken hebben dat de spoed flink afwijkt. Eind van het seizoen maar eens langs een schroeven dokter. Zou leuk zijn als de verkoop van de vaanstand daar wat aan bij kan dragen