Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Ervaring gevraagd met Micro Separato

Ervaring gevraagd met Micro Separato 08 mei 2014 12:05 #513175

  • Groens
  • Groens's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 112
Op dit forum maar ook op allerlei andere plekken zijn redelijk veel discussies over toevoegingen aan de dieselbrandstof.
Ook als ik de olie koop voor mijn motor krijg ik van mijn leverancier steeds het verhaal dat ik brandstoftoevoegingen met kopen.
Maar mijn brandstoffilter is met ongeveer 150 vaaruren per jaar zo goed als schoon en in mijn kunststof tank zie ik ook niets dus koop ik geen toevoegingen.
Maar soms slaat de twijfel toe, want het zal je maar gebeuren dat je stil valt en dan is de situatie meestal ook onaangenaam.
Dus op zoek naar info.
Ook op dit forum is informatie van de fa Dintra over een brandstof reinigingssysteem Mirco Separato.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met dit systeem. dintra.nl/ned/800%20ned.htm en dan bij brandstofsystemen - micro seperator
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaring gevraagd met Micro Separato 08 mei 2014 12:58 #513192

Dat blauwe ding, de brandstofstabilisator, dat werkt écht heel goed. Tenminste het werkt het zelfde als de bio-stabil en er waren op tv altijd veel mensen die zijden dat klachten verdwenen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaring gevraagd met Micro Separato 08 mei 2014 14:01 #513221

  • ron b
  • ron b's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3785
Het systeem zal best goed werken, ervaring heb ik er niet mee.
De verkoopfolder spreekt over gescheurde zuigers, bij commonrail sytemen, dat wel.
Is natuurlijk pure horror, in mijn loopbaan als dieselmonteur heb ik zeer weinig gescheurde zuigers gezien hoor, en commonrail motoren zullen bij 99,9 % van onze bootjes niet aanwezig zijn.

Natuurlijk moeten we ons brandstof systeem goed bij houden en constant monitoren op gevaar uit de tank :sick: .
Daar zijn en worden hier al vellen over vol geklopt.

Als je alles moet gaan kopen wat er voor op de markt is, dan kan je, ik wel tenmiste stoppen met varen.

Persoonlijk rij ik nu met een schoon 20 ltr vat rond in mijn bus.
Vandaag of morgen rijdt ik langs een GTL pomp en begin dan daar maar eens mee.
Het gevaar schuilt immers in de bio-diesel, dat is als ik deze folder moet geloven tenmiste.
Delher 29 D'Helios

...hij wist zeker dat niemand anders dan de duivel die vlag op zee gestreken kon hebben......
Laatst bewerkt: 08 mei 2014 14:02 door ron b.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaring gevraagd met Micro Separato 08 mei 2014 14:36 #513228

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4130
Ik heb in 2012 al eens gezocht naar een onafhankelijk onderzoek en de constructietekening van de micro separator, zie hier
Ik kwam niet verder dan een halfslachtig Australisch onderzoek, dat de claims zeker niet volmondig ondersteunde.
Bij Dintra zijn ze ook niet bereid opening van zaken te geven, het blijft een Tell-Sell verhaal zonder feiten. Zolang Dintra niet met waterdichte bewijzen van de geclaimde werking komt, die uitgaat boven een gerenommeerd filter met waterafscheider, is volgens mij de aanschaf van een micro separator weggegooid geld.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ervaring gevraagd met Micro Separato 08 mei 2014 17:16 #513290

Al die firma´s bestaan van de verkoop, dus mag je verwachten dat ze graag verkopen.
Baat het niet, het zal ook niet schaden.
De meeste gebruikers denken dan dat het middel werkt.

Ik geloof niet zo sterk in dat soort zaken.
Wanneer het echt nodig zou zijn dan deden de oliemaatschappijen het er wel in, die houden elkaar goed in de gaten.

Ik denk dat je zo schoon mogelijk je tank moet vullen, komt daar dan ietsje vuil in, dan halen je filters het er wel uit, Wanneer je daar wat vind, dan heeft dat filter gewoon z´n werk gedaan, daar zijn ze voor.

Bij de auto gaat er 1500 a 2000 liter door voor het vervangen wordt en dan is dat nog ruim op tijd. Bij bootjes 100 tot 500 liter per jaar

Wanneer je bij de jachthavenpomp tankt, die in een jaar net zoveel verkoopt als een wegstation per dag, dan heb je meer kans op rommel in de brandstof.

Ik tank decennia lang met kannen bij wegstations, de beluchting van de tank met een filter eraan in de kan. Een stukje boven de bodem.
Ook noodgedwongen op wat langere reizen bij "water" stations. Langs het water tanken leverde veel vuil en water op in die kannen, maar het bezonk in de kannen. Heel simpel te zien en af te voeren.
Na een jaar of 10 eens in de tank gekeken, brandschoon en de filters ook schoon.

Vuil en water wat er niet in komt hoef je er ook niet uit te filteren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl