Bij een lijn inspuitpomp, en die zit op de VP trek je met de handel de inspuit of hogedruk plunjers op standje drukloos, de brandstof gaat dan door een soort spoelpoortje direct naar de retour.
In die zin kan je zeggen, sluit je de brstf toevoer af.
Dat is natuurlijk niet waar want de opvoerpomp blijft gewoon leveren zolang de motor nog even draait.
Met een electrisch systeem, een solenoide zoals Fer al zei doe je het zelfde.
Je trekt of duwt met de solenoide het stoparmpje op de inspuitpomp op standje drukloos.
Ik zou lekker bij het kabeltje blijven, even smeren desnoods vervangen en klaar.
Ik heb heel wat solenoid stop systemen in onderhoud gehad, veelal ook van later toevoeging, heel veel gedoe, de afstelling en montage moet exact kloppen.
Zo niet dan is het niet stop of niet aanslaan, beide zeer ongewenst, vooral de laatste.
Dan zwijg ik nog maar over het extra bijbehorende prikcircuit.
Niet aan beginnen dus, of je motor moet heel ver weg staan van de stuurstand, en dat is bij ons nooit, je zit er boven op.
Onze Dehler heeft idd een noodstopsysteem, in de bakskist.
Daar trek je met een kabeltje een kogelkraantje op de tank dicht.
Ook dan stopt de motor maar dat duurt even, je moet immers de aanvoerleiding eerst leeg trekken en een heel onaangenaam na dieselen is het gevolg.
En nee, je hoeft na gebruik van de noodstop niet te ontluchten
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
.