Wat is eigenlijk een "massaslot"?
Als ik dit zo hoor lijkt het bijna of het startrelais (niet de solenoid op de startmotor maar een extra relais wat vaak tussen startslot en startmotor zit) blijft hangen.
Dat zou je dan moeten vervangen.
Maar zonder te meten kun je dat eigenlijk niet weten.
(vrij naar "meten is weten"
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
).
Uiteraard kan er ook ergens gewoon een los of gecorrodeerd contact zitten en dat los je alleen op door die allemaal na te lopen.
Startproblemen waarbij de startmotor wel klikt maar niet gaat draaien zijn vaak te wijten aan ingebrande contacten in de startersolenoid.
Daar kun je zelf wat aan doen maar anders kost het een nieuwe starter solenoid.
Daarover is op dieseldokter.nl genoeg over te vinden maar ok hier is er al heel veel over geschreven.
Overigens , heb je een ahndboekje met daarin het E-schema?
Zo niet dan is er hier wel een:
www.motoren.ath.cx/Download.ph...me=/bukh/DV10-20.pdf
En eventueel ( als je al wat sleutelervaring hebt) ook een workshop manual:
www.motoren.ath.cx/Download.ph..._Workshop_Manual.pdf
In de laatste staat ook een moooi opengewerkt plaatje van de startmotor.(pag P7)
Ad