Beste mede-zeilers,
heeft iemand een idee wat de beste route is om te bewandelen ?
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Ik heb een VP 2003 uit 1988. Deze wordt enerzijds gekoeld middels de zeewaterpomp (impeller) voor de motorolie en de uitlaatgassen, en anderzijds middels een koelvloeistof circulatiesysteem.
Dit systeem wordt aangedreven door de circulatiepomp (niet te verwarren met de zeewaterpomp) die aan de voorkant van het blok aangedreven wordt door de as middels een v-snaar (naast ook de dynamo).
De v-snaar staat op de juiste spanning, maar de circulatiepomp draait niet mee. Gevolg, is dat de motor oververhit is geraakt en automatisch stopte. Ik heb vervolgens het blok laten afkoelen. Het viel me op dat er geen koelvloeistof meer in het vat zat. Na bijvullen met water, liep er wel het eea weg, maar nu zit er voldoende water in, in het vat en loopt ook niet meer weg (geen lek ?).
De bottom-line is dat ik zit te denken om de circulatiepomp te reviseren (uiteraard aftappen koelvloeistof, spoelen, hervallen). Wat zie ik hier over het hoofd?