Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Diesel in koelwater Yanmar 2gm20.(directe koeling)

Diesel in koelwater Yanmar 2gm20.(directe koeling) 11 apr 2014 08:36 #504562

  • robrecht
  • robrecht's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
Iemand een idee hoe brandstof in het koelwater terchtkomt? Film op het water duidelijk zichtbaar. Via gassen in de uitlaat? Er is geen melkachtig restant op de oliedop dat wijst op lekke koppakking. Thnx!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Diesel in koelwater Yanmar 2gm20.(directe koeling) 11 apr 2014 08:40 #504564

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
slechte verbranding, kan kommen door de verstuiver niet helemaal meer in orden is of/en de compressie te laag is.
Laatst bewerkt: 11 apr 2014 08:40 door Fer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Diesel in koelwater Yanmar 2gm20.(directe koeling) 11 apr 2014 08:42 #504566

Is dat altijd al zo geweest? Want sommige oudere motoren hebben dat altijd een beetje , vooral bij koude motor.
Anders waarschijnlijk nadruppelende/versleten verstuivers.
Laten testen en eventueel de nozzles (laten) vervangen.
Tenzij je ook zarte rook hebt want dan kan het ook wat andes zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Diesel in koelwater Yanmar 2gm20.(directe koeling) 11 apr 2014 09:05 #504575

  • robrecht
  • robrecht's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
denk ook meer richting slechte verbranding. Ik had ook rook bij de laatste vaart, kleur vond ik moeilijk te onderscheiden, begin even zwart, dan eerder grijswit. Heb alles goed opengezet vr koeling, motor was niet heet. Alle filters vervangen 20 draaiuten geleden, oliepeil is ok! Thnx!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Diesel in koelwater Yanmar 2gm20.(directe koeling) 11 apr 2014 09:54 #504586

  • Eaglemis
  • Eaglemis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 93
Is het wel brandstof? Het kan ook smeerolie zijn.

Begrijp dat de motor rookt als hij koud is en dat het ophoudt als de motor warm is??

Indicatie: Zware rook duidt eerder op onvolledige verbranding dus verstuiverprobleem.
Blauwe rook duidt eerder op smeerolie. Dus slijtage in de motor aan de zuigerveren, of klepgeleiders.
Verbruikt de motor smeerolie? Of blijft het oliepeil in het karter gelijk? Je kunt ook controleren of de karterdruk hoger is dan voorheen?
Dat duidt ook op versleten zuigerveren.
Als dit niet het geval is dus geen verhoogde karterdruk en geen smeerolieverbruik dan moet het haast wel in de verstuivers zitten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Diesel in koelwater Yanmar 2gm20.(directe koeling) 11 apr 2014 10:22 #504590

  • robrecht
  • robrecht's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
dank! oliepeil blijft gelijk (blauwe rook nooit gezien), ik denk ook meer richting verstuivers,thnx
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Diesel in koelwater Yanmar 2gm20.(directe koeling) 11 apr 2014 10:26 #504593

  • robrecht
  • robrecht's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
rook ook bij warme motor en nooit echt goede snelheid, max 5,5kn mee wind volle gas
Laatst bewerkt: 11 apr 2014 10:36 door robrecht.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Diesel in koelwater Yanmar 2gm20.(directe koeling) 11 apr 2014 10:48 #504599

  • Eaglemis
  • Eaglemis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 93
Maakt het verschil of je de motor weinig, meer of vol belast?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Diesel in koelwater Yanmar 2gm20.(directe koeling) 11 apr 2014 10:54 #504603

robrecht schreef :
denk ook meer richting slechte verbranding. Ik had ook rook bij de laatste vaart, kleur vond ik moeilijk te onderscheiden, begin even zwart, dan eerder grijswit. Heb alles goed opengezet vr koeling, motor was niet heet. Alle filters vervangen 20 draaiuten geleden, oliepeil is ok! Thnx!!

Grijswit bij warme motor duidt vaak op versleten injecteurs.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Diesel in koelwater Yanmar 2gm20.(directe koeling) 11 apr 2014 11:06 #504608

  • Eaglemis
  • Eaglemis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 93
Injectieprobleem kan zitten in een aantal zaken

Injector versleten of openingsdruk verkeerd afgesteld.
Hoge druk brandstofpomp versleten en levert niet de juiste brandstofdruk naar de verstuivers.
De brandstof timing is verkeerd. De brandstof wordt te vroeg of te laat ingespoten. De motor draait dan niet goed en verliest ook vermogen. tevens onvolledige verbranding.

Heb je iets gedaan aan de verstuivers of de brandstofpomp?
Krijgt de brandstofpomp wel genoeg brandstof toegevoerd? Geen vuil in de leiding naar de pomp of filtertje verstopt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Diesel in koelwater Yanmar 2gm20.(directe koeling) 11 apr 2014 12:27 #504650

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
robrecht schreef :
denk ook meer richting slechte verbranding. Ik had ook rook bij de laatste vaart, kleur vond ik moeilijk te onderscheiden, begin even zwart, dan eerder grijswit. Heb alles goed opengezet vr koeling, motor was niet heet. Alle filters vervangen 20 draaiuten geleden, oliepeil is ok! Thnx!!

je zou even de verstuiver kunne laten testen , ik vermoed dat hier oa het probleem zit.

let wel op dat j nieuwe brandplaatjes koopt,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl