Allereerst kan er een slechte verbinding zitten in de bedrading van het startslot naar de startmotor waarmee de startersolenoid wordt bekrachtigd. Of de startmotor/solenoid heeft een slechte massaverbinding.
Kwestie van helemaal nalopen en eventueel contacten/stekkers schoonmaken.
Gaat het dan nog niet controleren of de startersolenoid wel "klikt"( tweede man/vrouw nodig) .
Is dat wel het geval kunnen de contacten van de solenoid ingebrand zijn waardoor de startmotor onvoldoende stroom krijgt.
Is dat neit zo dan kan ook nog de solenoid defect zijn mar dan zou de motor eigenlijk nooit moeten starten.
Ga ook eens zoeken in het forum naar "startmotor reviseren "dan is er heel wat te vinden.
Ook bij de download staat het e.e.a. over dit onderwerp:
www.zeilersforum.nl/index.php/...viewcategory&catid=4
Het is in ieder geval een vrij veel voorkomend probleem.
De Ford Taunus die ik ooit had kende dat probleem ook.
Tikje met een plastic hamer onder de motorkap tegen de startmotor en hij startte weer.
![:huh: :huh:](/media/kunena/emoticons/wassat.png)
Die hamer lag altijd klaar onder de bestuurdersstoel.
Gaf wel wat hilariteit als hij weer eens niet wilde starten na wachten voor een openstaande brug.
![:laugh: :laugh:](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
Ad