Fly-Tour schreef :
pantaleimon schreef :
6 pk op een bijbootje zit je al tegen vaarbewijs en registratie aan(net wel,net niet)
bespaar je alle ergernis en elende en koop een nieuwe 2 pk,dan weet je zeker dat hij het gewoon doet
groeten
Frank
Dan zit je weer te rotzooien met zo'n vaste ingebouwde tank waar je maar een drie kwartier op kan varen, en 'm vervolgens weer moet bijvullen.
![:evil: :evil:](/media/kunena/emoticons/devil.png)
Ik spreek uit ervaring: het is nogal irritant.
Benzine morsen enzovoort..
Zo'n motor is leuk om vanaf je ankerplek op de rustige en kalme watertjes even naar de kant te motorren.
Losse tank aansluiting is er (meestal) pas vanaf 4 pk.
ik spreek ook uit ervaring,en een zware motor van het moederschip op de bijboot tillen is geen pretje
maar als je veel grote stukken wil varen is een 2pk te licht,ik heb er zelf nooit een probleem mee gehad allen het duurt veel langer voor je ergens bent
wij gebruikte op het laatst de bbmotor helemaal niet meer en gingen we roeien
maar wij zeilen alleen nog maar in Griekenland en daar zijn de afstanden niet zo groot(denk ik)
ik merk wel dat ik vreselijk oftoppic aan het gaan ben
maar de ts heeft wel gelijk dat hij de motor wil kennen en door hem te reviseren weet je wel wat je hebt
en kun je hem altijd weer repareren