is eenvoudig te demonteren,geen speciaal gereedschap nodig, enkel dopje 10 en een punttangetje om de spie uit de schakelhandel te trekken bovenaan. je moet alleen even uitkijken met het taz lager achterin de keerkoppeling.
de enige reden voor volledige demontage is het taz lager, die zou ik niet durven verhitten.
en ja dat is een duurzame oplossing.
maar als je dat toch doet zou ik gelijk ff de keerringen mee vervangen. dan kan je ook de schakelstang en het asje waar je impeller en het bovenste wiel van je bak aan zitten er uit halen. is met wat voorzichtigheid ook goed te doen.
de as met tandwiel vanaf boven kan je naar beneden toe er uit schuiven als je het impeller huis er ook even af schroeft en de keerring die daar onder zit kan je er uit trekken met een keer ring trekker, kan je zelf maken door een oude schroevendraaier van 0,8 cm breed uit te slijpen zodat je een haakje hebt. die tik je er recht in met een kunststof hamer en dan scheef trekken en voorzichtig ertegen tikken is even een beetje wurmen maar hij komt vanzelf
oude keerringen wel even bewaren, dan kan je daar de nieuwe mee er in tikken.
daarna kan je het taz lager er uit halen.
de benodigde pakkingen voor het impellerhuis, en de 3 keerringen kan je bij een honda outboard dealer gewoon kopen. kosten ongeveer 25 euro
om het keerringetje van de schakelstang weer heel te monteren kan je een stukje teflon tape om de schroefdraad aan de bovenkant draaien.
zie deze handleiding:
Service manual Honda B75-B100-BF100-BF8A
daar staat alle info in.