Collega's.
Zoals vermeld ligt onze trots op zijn bokje nummer 12.
Welnu gisteren voor het eerst het blokje winterklaar gemaakt. We waren er toch.
Allereers het watercircuit van mijn 1 cylinder held.
En nu komt het:
1) ik zet de de afsluiter bij de huiddoorvoer dicht (kingston cock (leuk voor lingo))
tussen dit punt en de impeller zit natuurlijk nog mijn wierpot deze ontbreekt op de tekening.
2) draai mijn wierpot open.
3) Vul deze met gemengede glycol -15 C
4) emmer onder de uitlaat (ik ben zo millieu vriendelijk)
5) start de motor
6) blijf de wierpot vullen tot er gycol uit de uitlaat komt
7) nog even doordraaien...
8) wierpot afsluiten
9) einde procedure.
Echter mijn koelsysteem is uitgevoerd met een thermostaat. zie tekening.
Deze laat in mijn ogen alleen koelwater door de motor wanneer deze te warm wordt. Anders stuurd hij het direct door naar de mixing Elbow en hop de uitlaat in.
Nu was het gisteravond en donker.
Mijn vraag klopt dit of gaat er altijd een deel door de motor zodat ik er zeker van kan zijn dat het blok nu beschermd is. (ik ga voor de zekerheid nog wel even een glas onder het aftapkraantje plaatsen om te controleren).
Wie kan hier meer over vertellen.
Opgebokte zeilgroet,
Geert