Even kijken op de juiste tekeningen in marinepartseurope.
Daar staat het precies op.
Gewoon typenummer in het zoekveld typen.
www.marinepartseurope.com/nl/v...neDieselEngines.aspx
Maar uiteraard heeft Fer gelijk.
Echt kwaad kan het niet om ze ook op de uitlaatkleppen te zetten maar dan kunnnen de normale seals wel makkelijk verbranden.De uitlaatklep(dus ook de klepsteel) wordt immers veeeel heter.
Vandaar ook dat het de uitlaatkleppen zijn die wel eens verbranden , vooral als ze te krap staan afgesteld.
De inlaatkleppen worden elke inlaatslag gekoeld door de aangzogen lucht.
Eigenlijk moeten daar dus hittebestendige seals op.
maar eigenlijk moet het nioet nodig zijn.
Als er niet teveel speling is ontstaan tussen klepsteel en klepsteelgeleider is een sealring niet eens nodig , zelfs neit bij de inlaatklep.
Daarom zag je vroeger ook vaak dat die sealringen bijv. bij autos later pas werden geinstalleerd als de uitlaat blauw begon te roken.Soms hielp dat (vaak genoeg gedaan).
Ad