Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Aantal klepseals volvo penta

Aantal klepseals volvo penta 08 dec 2013 08:57 #464936

  • MrTack
  • MrTack's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 124
Bij het demonteren van de kop vd motor heb ik gemerkt dat enkel de in- of uitlaatklep is voorzien van klepseals, dus slechts 2 van de 4 kleppen zijn voorzien van een oliekeerring.
In de nieuwe pakkingset zitten 4 nieuwe klepseals….

Wat zou ik doen?
- Zelfde aantal behouden?
- Elke klep voorzien van een oliekeerring?

Grtz!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Aantal klepseals volvo penta 08 dec 2013 09:02 #464938

Alleen op de inlaatkleppen hebben klepseals zin.
Uiteraard , immers daar krijg je tijdens de zuigslag onderdruk waaardoor er olie langs de klepsteel zou kunnen lekken.
Bij de uitlaat stat nooit onderdruk .
Een klepsteel van de uitlaatklep kan op zich wel olie lekken maar dan heb je overdruk onder je kleppendeksel ( dus in je carter) en dan is er heel wat meer mis.
Dus , je hoeft alleen op de inlaatkleppen nieuwe te zetten.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Aantal klepseals volvo penta 08 dec 2013 09:42 #464954

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
Welk type motor


Inprensiepen hebben zowel de inlaat als de uitlaad een seal , sommige motoren niet maar men is daar vaak op terug gekomen.
Laatst bewerkt: 08 dec 2013 10:02 door Fer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Aantal klepseals volvo penta 08 dec 2013 10:00 #464966

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3841
Bij mijn VP2003 hebben alle klepstelen klepseals. B)
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Aantal klepseals volvo penta 08 dec 2013 10:01 #464967

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5231
Zowel in- als uitlaatklep hebben een seal.
Zonder seal over de uitlaatklep zou het een smerige zooi worden onder het kleppen deksel.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 08 dec 2013 10:02 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Aantal klepseals volvo penta 08 dec 2013 10:05 #464972

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
Kan , maar oa de eerste DAF 575 type hadden geen seals en heb in de loop van de jaren tientallen motoren voor zien van seals .

Een seal zorgt er oa voor dat de motor minder rookt, iets wat bij een DAF geen overbodige luxe is om te installeren
Laatst bewerkt: 08 dec 2013 10:07 door Fer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Aantal klepseals volvo penta 08 dec 2013 10:36 #464989

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5231
Fer schreef :
Kan , maar oa de eerste DAF 575 type hadden geen seals en heb in de loop van de jaren tientallen motoren voor zien van seals .

Een seal zorgt er oa voor dat de motor minder rookt, iets wat bij een DAF geen overbodige luxe is om te installeren

Ik heb het specifiek over de VP van TS
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Aantal klepseals volvo penta 08 dec 2013 11:17 #465017

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
VP en welk type ?

Gaf maar een voorbeeld :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Aantal klepseals volvo penta 08 dec 2013 11:27 #465019

Even kijken op de juiste tekeningen in marinepartseurope.
Daar staat het precies op.
Gewoon typenummer in het zoekveld typen.
www.marinepartseurope.com/nl/v...neDieselEngines.aspx
Maar uiteraard heeft Fer gelijk.
Echt kwaad kan het niet om ze ook op de uitlaatkleppen te zetten maar dan kunnnen de normale seals wel makkelijk verbranden.De uitlaatklep(dus ook de klepsteel) wordt immers veeeel heter.
Vandaar ook dat het de uitlaatkleppen zijn die wel eens verbranden , vooral als ze te krap staan afgesteld.
De inlaatkleppen worden elke inlaatslag gekoeld door de aangzogen lucht.
Eigenlijk moeten daar dus hittebestendige seals op.
maar eigenlijk moet het nioet nodig zijn.
Als er niet teveel speling is ontstaan tussen klepsteel en klepsteelgeleider is een sealring niet eens nodig , zelfs neit bij de inlaatklep.
Daarom zag je vroeger ook vaak dat die sealringen bijv. bij autos later pas werden geinstalleerd als de uitlaat blauw begon te roken.Soms hielp dat (vaak genoeg gedaan).
Ad
Laatst bewerkt: 08 dec 2013 11:30 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Aantal klepseals volvo penta 08 dec 2013 17:16 #465114

  • MrTack
  • MrTack's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 124
Het gaat over een MD7A, en voor zover ik kan zien heeft die STANDAARD enkel seals op de inlaat. Toch verstandiger om ook de uitlaat van één te voorzien?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Aantal klepseals volvo penta 08 dec 2013 18:25 #465146

Mr. Tack schreef :
Het gaat over een MD7A, en voor zover ik kan zien heeft die STANDAARD enkel seals op de inlaat. Toch verstandiger om ook de uitlaat van één te voorzien?

Bij de MD5A was dat ook zo en daar heb ik zelf ook ooit alleen de inlaatklep ervan voorzien.
Maar dat lijkt me typisch een vraag voor Fer... ;)
Maar ja , ook de uitlaat zal niet echt kwaad kunnen alleen vraag ik me af of hem een lang leven beschoren is bij die hogere temperatuur.
Trouwens, de tekening vindt ik wat merkwaardig want zo'n seal zit toch echt onder de klepveer en niet er boven zoals op de tekening (nr 32 volgens het lijstje). Anders kan hij uiteraard ooit afdichten
www.marinepartseurope.com/nl/v...42080-21-13627B.aspx
Normaliter zit zo'n seal gewoon over de bovenzijde van de klepsteelgeleider9nr.5) geklemd.
Misschien ook eens in de workshop manual kijken: www.motoren.ath.cx/Download.ph...6A_MD7A_Workshop.pdf
Ad
Laatst bewerkt: 08 dec 2013 18:29 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl