Floris1 schreef :
Nou heb ik wel eens op zaterdag barstende koppijn van het harde werken de week daarvoor. Maar dat mijn motor daar ook last van kan hebben? Afijn, het koelwateralarm wat mij al een jaar plaagt en zeker al 100 euro aan een waardeloze monteur en ontkalker heeft gekost, blijkt door een barst in de kop van de motor te komen. Een Yanmar, komt vaker voor zegt de werf. Heeft niks met vorstschade te maken, maar door iets van warme motor en koud buitenwater. Mooie boel, een ontwerpfout noem ik dat. Nu mag ik diep in de buidel gaan taste voor een nieuwe kop, minimaal 1500euro inclusief montage, dat wel.
Heeft iemand toevallig nog een goede kop liggen van een Yanmar 10pk? Of een andere tip? Kan je zo'n scheur repareren? Het is volgens mij gietijzer en ik meende dat het dan einde oefening was. Maar misschien valt dat mee?
Om verder geen hoofdpijn te krijgen zou ik in jou geval voor een nieuwe kop gaan!
Een gebruikte is vaak niet zonder reden vervangen en een reparatie wordt,inclusief demonteren en monteren, ook een dure en twijfelachtige operatie!