De oude klepdichtingen kunnen hard geworden zijn en daardoor moeilijk te verwijderen. Normaal gewoon met een schroevendraaier eraf wippen. De nieuwe dichtingen gaan er normaal veel soepeler op dan dat de oude eraf komen. Het plaatsen van de kop doe je gewoon in omgekeerde volgorde van het demonteren. Let vooral goed op dat je de koppakking (of noemen ze dat in Nederland tegenwoordig ook al een seal
![;-) ;-)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
) juist monteert. Het is nl van belang dat de juiste kant bovenaan zit. Sommige koppakingen kan je niet verkeerd opleggen, andere weer wel, hangt van het ontwerp af. Controleer in ieder geval of er geen olie- of koelwaterkanaal afgeblokt wordt door de pakking. Controleer ook of alle pasbussen op de juiste plaats in het blok zitten, anders krijg je hem nooit dicht. Als de kop gemonteerd is met rekbouten (dat zijn de bouten die je niet enkel op koppel aantrekt maar ook op graden) best de dikte van de bouten nameten en vergelijken met de specificaties van de constructeur. Je kan ook op zeker spelen en gelijk nieuwe bouten bestellen. Mij is het een keer overkomen dat een bout brak. En tenslotte moet je natuurlijk de klepspeling bijstellen. Door het roderen van de kleppen zitten deze nu iets dieper waardoor de klepspeling kleiner geworden is. Hierdoor gaan de kleppen minder lang de cylinderkop raken waardoor ze minder koelen wat gevaar oplevert voor verbrande kleppen.