3Noreen schreef :
Dat nu de zaak ook niet op gang komt door hoog in de toeren te gaan is niet echt een indicatie. Heeft iets te maken met remanent magnetisme. Zelf de ligging van de boot ten opzichte van het aard magnetisch veld kan hier meespelen. Mogelijk door een magneet in de buurt van de alternator te houden gaat die wel werken. Maar is verder niet zinvol.
Het staat mij vaag bij dat de latere 2000 series een alternator hadden met een aparte sensor draad die op de accu bank verbonden moest worden. Kun je hier iets van terug vinden ?
Het lijkt er op dat de regelaar geen spanning via het contact van de motor krijgt. Bij een niet lopende motor maar wel een ingeschakeld contact welke spanning heb je dan op de d+ ?
3noreen , die losse draad waar jij naar verwijst is toch de compensatie draad niet ?
Of je die nu aansluit of niet dat maakt toch geen verschil nietwaar , behoudens dan een lagere laadspanning bij het niet aansluiten op de plus van de accu natuurlijk.
En fries , al wat vedere vooruitgang met het probleem ?
Beste groeten