Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Dynamo en toerentellerproblemen volvo penta md2030

Re: Dynamo en toerentellerproblemen volvo penta md2030 06 aug 2013 03:32 #421996

  • sailbleu
  • sailbleu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1119
3Noreen schreef :
Dat nu de zaak ook niet op gang komt door hoog in de toeren te gaan is niet echt een indicatie. Heeft iets te maken met remanent magnetisme. Zelf de ligging van de boot ten opzichte van het aard magnetisch veld kan hier meespelen. Mogelijk door een magneet in de buurt van de alternator te houden gaat die wel werken. Maar is verder niet zinvol.

Het staat mij vaag bij dat de latere 2000 series een alternator hadden met een aparte sensor draad die op de accu bank verbonden moest worden. Kun je hier iets van terug vinden ?

Het lijkt er op dat de regelaar geen spanning via het contact van de motor krijgt. Bij een niet lopende motor maar wel een ingeschakeld contact welke spanning heb je dan op de d+ ?

3noreen , die losse draad waar jij naar verwijst is toch de compensatie draad niet ?
Of je die nu aansluit of niet dat maakt toch geen verschil nietwaar , behoudens dan een lagere laadspanning bij het niet aansluiten op de plus van de accu natuurlijk.

En fries , al wat vedere vooruitgang met het probleem ?

Beste groeten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Dynamo en toerentellerproblemen volvo penta md2030 06 aug 2013 06:16 #422043

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10710
Ben geen electroman maar het lijkt me logisch dat de laadstroom beperkt wordt wanneer de accu vol is.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Dynamo en toerentellerproblemen volvo penta md2030 06 aug 2013 11:17 #422148

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9385
Het is al wel 10 jaar geleden dat ik met een VP 2020 rond voer. Maar vaag staat me die sens draad nog voor de geest. En wat ook wel belangrijk is dat bij die motor als je het kontakt aan zette dat niet het alarm ging. Er zaten wat slimme dingen in het paneeltje die dat voorkwamen. Dus ook de normale functie van het laadstroom lampje is mogelijk anders.
Maar veel verder komt het niet.
Op een of andere manier krijgt de regelaar geen begin spanning, danwel geen kontakt indicatie.
Mijn mijn regelaar zit er overigens een zekering in de voeding van die regelaar.

Maar al met al kan ik geen gedegen advies geven.
En het zal inmiddels wel opgelost zijn door TS.
“Het is ontzettend cliché om te zeggen dat het persoonlijke politiek is, maar in een tijd waarin wetenschappers, grote bedrijven en overheden er steeds beter in worden om het menselijk brein te hacken, klinkt het onheilspellender dan ooit. ” Yuval Noah Harari
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl