Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: De brandstoftank

Re: De brandstoftank 04 juli 2013 18:25 #413327

  • Serena
  • Serena's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11
De boot desing is van S@S.De motor is onder de trap,de tank is onder de kuipvloer,de vuldop is in het midden van de vloer.De Ontluchtingslang is beëindig -opgehangen-in de bakksit,naast de stophandle.Ik kijk naar de tank met lamp,ik zie geen openingen van de zij kanten, dus de slang moet verbonden zijn van de top van de tank.door de design van de boot is de niveau van de slang de hoogste.de afstand tussen de vuldop en de achter bakkist ongeveer een meter.Dus ,de lengte van de slang is ook zo en niet linea recta naar de bakkist getrokken,maakt een boogje .

Bij deze wil ik idereen bedanken om mee te denken.ik zal de resultaat publiceren ,allen het zal een tijdje duren.Want de boot is in Griekenland , ik ga daar in september
Bedankt en tot ziens
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: De brandstoftank 04 juli 2013 19:28 #413369

  • mcc_807
  • mcc_807's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 138
Nachtvlinder schreef :
Het gaat bij mij ook prima met een vrij klein ontluchtingsslangetje, misschien wel juist omdat mijn vulslang zó dik is dat hierdoor de lucht weg kan tijdens het tanken. Maar voor een meer uitgebreidde excercitie zie hier (pagina 9) en hier (pagina 15).

Dit geldt weliswaar voor schepen die onder de binnenvaartwet varen en een gesloten vulsysteem hebben, maar principes zijn hetzelfde. Ik dank dat de meesten onder ons (incl mijzelf) ermee weg komen doordat we een zeer grote vulleiding hebben en een klein vulpistool, lucht kan dan ontsnappen via de vulleiding. Voor BEluchting tijdens het varen zal een kleine diameter altijd wel voldoen.

Je zegt het zelf al, het is een gesloten systeem om waarschijnlijk morsen tegen te gaan(milieu vervuilen gok ik zo) bij een gesloten systeem kan je dus niet via de vulopening ontluchten! Daarom een ontluchting die vele male groter is dan de vulopening, ook mede omdat de brandstof er een stuk sneller ingaat!

Bij diverse voertuigen ontluchten ze via de vuldop, let er maar eens op ook je auto. Dit is echt een miniskuul klein gaatje.
Soms als je hard rijdt, je tank goed leegrijd en gelijk gaat tanken zul je merken dat de tank van je auto nog iets vacuum zuigt.
Onder normaal gebruik is dit voldoende echter bij extreem gebruik is dit gaatje aan de kleine kant. Laat je de auto even staan dan trekt ie het wel weer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl