Proost schreef :
Off topic
Tony2920 schreef :
Vetus absoluut te mijden.
Motor is redelijk,
dienst na verkoop is een ramp.
Technische ondersteuning heel moeilijk,
lastig en niet te overtuigen.
En als je dan na lang aandringen de technieker eindelijk bij jou aan boord krijgt,
hem de zaak laat zien,
en bewijst dat jij gelijk hebt,
en hij schoorvoetend en met veel tegenzin dat moet beamen.
Dan komt hij naderhand de afspraak niet na om het probleem na analyse door de technische dienst definitief te laten bevestigen.
By the way er zit een bedradingsfout in de M2O2 motoren van Vetus die ervoor zorgt dat je op termijn je accu vernielt.
Vetus absoluut mijden is kort door de bocht. Er zijn vele tevreden Vetusbezitters.
Ga je voor technische ondersteuning van de motor van je auto naar de fabriek die hem in elkaar gezet of omgebouwd heeft?. Ik ga naar een monteur die bekend is met het type. Ook voor vragen!. Als je er zeker van bent dat iets fout is, zet dat dan op papier en vraag om een oplossing op korte termijn. Wordt het niet opgelost, schroom niet te zeggen dat je deskundigen inschakelt hebt en eventueel juridische hulp inroept. De grote klok kan ook nog wel eens helpen want veel aandacht voor voorkomende problemen wil men niet. Als je in geval van bedradingsfouten van bepaalde type motoren negatieve berichten lanceert, zal niemand zo'n motor kopen voordat het verholpen is. Pas op met wat je publiekelijk en zwart op wit (ook hier ) verkondigd.
Motor ingebouwd in december 2011.
Fout ontdekt in juni 2012
Fout gemeld in juni 2012 na overleg inbouwer en Vetus, door inroepen garantieregeling.
Eerst alternator vervangen in juli 2012 zelfde euvel,
verder onderzoek was niet nodig ze gingen nog een andere alternator leveren, dat gebeurde in oktober 2012 zelfde euvel.
Dan ben ik zelf met de eerste vervangalternator naar een testbank geweest. alternator perfect in orde.
Vetus op de hoogte gebracht van dat testrestultaat en gevraagd dat ze dat zouden komen nakijken bij mij aan boord.
Eerst toegezegd dat ze zouden komen dan afgeblazen wegens te veel werk.
( december 2012 )
Januari en februari en maart niets gebeurd noch gehoord.
April geen tijd.
Na lang aandringen kon uiteindelijk een technieker komen nameten in mei 2013.
Moest na de meting mijn analyse bevestigen.
Bedradingsfout.
Moest nog door Vetus technische dienst verder nagekeken worden.
Het is nu meer dan een maand geleden en ik heb niets meer gehoord van Vetus.
Pas op met wat je publiekelijk en zwart op wit (ook hier ) verkondigd.
Ik pas op met wat ik verkondig.
Maar mijn ervaring met de technische dienst van Vetus is allesbehalve schitterend vlot en efficient.
Het niet nakomen van beloofde inspecties, het niet serieus genomen worden en het met kluitjes in het riet gestuurd worden kan en wil ik niet aanvaarden.
Als je een onafhankelijk expert (regio Zeeland ) kent die met electrische verbindingen en alternatoren goed uit de weg kan en mij een onafhankelijke analyse van mijn probleem kan geven mag je me zijn informatie per PB doorgeven
Want als ik gelijk heb, waar ik trouwens niet aan twijfel, dan hebben meerdere gebruikers van Vetus M2O2 motoren een probleem dat hen veel geld kan gaan kosten.
Vetus motoren zijn misschien goed hun dienst na verkoop en hun technische dienst zijn in mijn ogen veel tekort geschoten bij het oplossen van mijn probleem, en dan ben ik nog heel beleefd.